Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

ΟΧΙ , ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΥΚΛΟΘΥΜΙΚΟΣ ΟΠΩΣ ΝΟΜΙΖΕΙΣ , ΑΠΛΑ ΕΠΙΤΡΕΠΩ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΦΑΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΟΥ ΝΑ ... ΕΚΔΗΛΩΘΟΥΝ ...

Της Άννας Γιακουμάκη

Ο άνθρωπος, από τη φύση του , μπορεί να ενσαρκώσει οποιοδήποτε ρόλο , ανάλογα τα ερεθίσματα που θα δεχτεί . Μπορεί να γίνει στοργικός , επιθετικός , εργατικός , τεμπέλης , ερωτικός και παθιασμένος , τρυφερός , γλυκός , ζηλιάρης , σκληρός , απρόσιτος , "ψώνιο" , εριστικός , φιλάνθρωπος , λογικός , να παρουσιαστεί ως φιλόσοφος , ρήτορας , μαθηματικό μυαλό ή τιμωρός .
 Η λίστα δεν τελειώνει φυσικά εδώ . Ο κάθε άνθρωπος , μπορεί να πάρει οποιοδήποτε ρόλο , ανά πάσα ώρα και στιγμή . Πολλές φορές , μας προκαλεί έκπληξη η νέα έκφανση στο χαρακτήρα ενός ανθρώπου , που πιθανόν να νομίζουμε ότι γνωρίζουμε και αρκετά καλά . 
Πολλές φορές έχουμε πει " Ωπ ! Πως γίνεται να άλλαξε αυτός-ή έτσι ;! " . Κι έχουμε δει πολλές φορές τη "Σκύλα" , να γίνεται "Γατούλα" και τη "Γατούλα" , "Μέγαιρα" . 
Εσφαλμένα λοιπόν και βιαστικά , συμπεραίνουμε ότι πρόκειται περί "Αλλαγής διάθεσης" , " Διχασμού Προσωπικότητας" "Συναισθηματικής Αστάθειας" , ακόμα και ..."Τρέλλας" . 
Όχι Κύριοι . Δεν είναι τίποτα από τα παραπάνω .
 Ο Κάθε άνθρωπος , είναι φυσικός φορέας μιας πολυσχιδούς προσωπικότητας , η οποία δεν μεταβάλλεται , αλλά , ανάλογα τα εξωτερικά ερεθίσματα που δέχεται , επιτρέπει σε μια από τις πτυχές τις να εκδηλωθεί . 
Και πάμε ξανά να μιλήσουμε με χειροπιαστά παραδείγματα για να καταλάβουμε καλύτερα τι εννοώ . 

Έχω λοιπόν δίπλα μου έναν άντρα ο οποίος μου "βγάζει" ερωτισμό στην παρούσα χρονική στιγμή . Του εκδηλώνω λοιπόν αυτή τη φλόγα και τον ερωτισμό που μου προκαλεί . Πιθανόν όμως στην πορεία , να μου δώσει άλλα ερεθίσματα . Να με προκαλέσει για παράδειγμα να θυμώσω και να δει τότε το θυμό μου ή την οργή μου , ή το παράπονό μου , ή την επιθετικότητά μου . 
Αυτό δεν πάει να πει ότι , έπαψα να είμαι αυτό το "Ερωτικό Πλάσμα" που είδε να εκδηλώνεται μπροστά του . Υπάρχει αυτή η πτυχή του εαυτού μου και πάντα θα υπάρχει, όπως και όλες οι άλλες ! Κανείς άνθρωπος δεν έχει μόνο μια προσωπικότητα . Ο "κακός" , μπορεί να συναντήσει έναν άνθρωπο σε ανάγκη και να τον βοηθήσει με μεγάλη αγάπη και αυταπάρνηση . Αυτομάτως , παίρνει το ρόλο του "φιλάνθρωπου,καλού,θαρραλέου,δοτικού ..." . Ένας "καλός" τώρα , σε μια άσχημη κατάσταση , μπορεί να αντιδράσει άσχημα κοκ .
 Όλοι έχουμε όλους τους ρόλους εύκαιρους μέσα μας . Δεν υπάρχει κανείς απόλυτα καλός ή απόλυτα κακός . Απόλυτα στοργικός ή απαθής . Εγωιστής ή δοτικός . Πιστεύουν έντονα , εδώ στην Κρήτη πως , πρέπει να "χορεύει" κανείς , "όπως του παίζουν τη λύρα" . Αυτό ακριβώς συμβαίνει με το χαρακτήρα που αφήνουμε να εκφανθεί κάθε φορά , ανάλογα το ερέθισμα που λαμβάνουμε .
 Οι συνειδητοποιημένοι άνθρωποι , αντιλαμβάνονται ότι δεν έχουν μόνο έναν εαυτό . Αντιλαμβάνονται ότι έχουν υπέροχες αλλά και σκοτεινές πτυχές και παρατηρούν ποια πτυχή τους ενεργοποιεί κάθε φορά ένα ερέθισμα . Έχουν επίγνωση και εργάζονται επάνω στις σκοτεινές τους πτυχές , προκειμένου να μην εκτεθούν στο ερέθισμα που θα τις ενεργοποιήσει . 
Για παράδειγμα , εάν εγώ ξέρω ότι , έχω ανάγκη από το σύντροφό μου να έχω μια σωστή επικοινωνία και όταν αυτό δε γίνεται , εγώ εκνευρίζομαι , δυσφορώ και θέλω να φύγω ή να εκραγώ , εννοείται ότι ως συνειδητοποιημένος άνθρωπος , θα αναζητήσω κάποιον άλλο που θα μου καλύπτει αυτή την ανάγκη , παραμένοντας έτσι συνειδητά στην ήρεμη κατάσταση που βρίσκομαι . Εκεί βρίσκεται η διαφορά του συνειδητοποιημένου από του μη συνειδητοποιημένου ανθρώπου . 
Ο συνειδητοποιημένος άνθρωπος , αναγνωρίζει και αποδέχεται αβίαστα όλες τις πτυχές του εαυτού του και έχοντας επίγνωση των "σκοτεινών" πτυχών του , αποφεύγει συνειδητά να εκθέτει τον εαυτό του στα ερεθίσματα που τις ενεργοποιούν . 
Οι α-νόητοι ( χαριτολογώντας ) άνθρωποι , έχουν την εντύπωση ότι έχουν ΜΙΑ ΜΟΝΟ προσωπικότητα . Και θα απευθυνθώ σε εκείνους τώρα . Κύριοι , σας έχει τύχει ποτέ , να μισείτε κάποιον και να θέλετε να τον εκδικηθείτε και μόλις μάθατε το μεγάλο "κακό" που τον βρήκε , εν τέλει να τον ...λυπηθείτε ; Σας έχει τύχει , ενώ δεν δίνετε ποτέ ελεημοσύνη στους επαίτες , μια μέρα , κάποιος να "άγγιξε" την καρδιά σας και να του δώσατε με όλη σας την καλή διάθεση ; Σας έχει τύχει , τον άνθρωπο που κάποτε για εκείνον θα δίνατε τη ζωή σας , τώρα να μη θέλετε να τον δείτε στα μάτια σας ; Γιατί αλλάξατε ;;; 
Η ερώτησή μου ήταν παγίδα . 
Δεν αλλάξατε Κύριοι εσείς . Άλλαξαν τα ερεθίσματα που λάβατε από το περιβάλλον σας και έτσι , αυθόρμητα και φυσικά , αφήσατε να εκδηλωθεί μια άλλη υπάρχουσα προσωπικότητά σας .
 Μια άλλη επίσης μεγάλη διαφορά , μεταξύ συνειδητοποιημένου και μη ανθρώπου επάνω στο στο συγκεκριμένο θέμα , είναι ότι ο συνειδητοποιημένος αφήνει ελεύθερα και αυθόρμητα οποιαδήποτε μορφή της πολυσχιδούς προσωπικότητάς του να εκδηλωθεί . Ξέρει ότι είναι αναπόσπαστο κομμάτι του και δεν αυτοπαραμυθιάζεται ότι δε βρίσκονται εκεί . Απλά όπως είπαμε , μαθαίνει να ελέγχει τις "σκοτεινές" πλευρές , που σε βάθος χρόνου έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι δεν του αρέσουν και δεν τον ωφελούν . 
Την επόμενη φορά λοιπόν , εσύ άγνωστε , που θα χαρακτηρίσεις τη στάση μου απέναντί σου ως "Κυκλοθυμική" , " Αλλαγή Διάθεσης" , "Σύγχυσης" , "Αστάθειας Συναισθηματικής" , "Διχασμού Προσωπικότητας" , ακόμα και "Τρέλας" , αναλογίσου μήπως άλλαξαν τα ερεθίσματα που μου δίνεις εσύ . 
Μήπως ; Γιατί εγώ δεν άλλαξα . 
Οπότε ... σκέψου καλά τι ερέθισμα θα μου δώσεις την επόμενη φορά , για να πάρεις αυτό που θες ....
Άννα Γιακουμάκη
Διεύθυνση Εκδόσεων Οψιδιανός/Συγγραφέας


ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα