Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016

Γυναικεία ονόματα από Α, η σημασία τους

«Δεν έχεις τυχαία τ’ όνομα σου», λέει μια αγγλική παροιμία και όντως ένας άνθρωπος χρωματίζει ένα όνομα και, μερικές φορές, ένα όνομα στιγματίζει έναν άνθρωπο.
Πως, όμως, δημιουργήθηκαν τα ονόματα και για ποιο λόγο; Σίγουρα ξέρουμε ότι τα ονόματα αυτά δεν δημιουργήθηκαν τυχαία. Δίνοντας στο παιδί τους οι αρχαίοι ένα όνομα με ωραία σημασία, έδειχναν τη μεγάλη τους στοργή και τη διάθεση να προσφέρουν σ’ αυτό, ένα πολύτιμο δώρο το οποίο θα το έφερε σε όλη τη του ζωή. Πίστευαν, επίσης, ότι ακούγοντάς το νύχτα και ημέρα, θα επιδρούσε στο χαρακτήρα του. Τέλος, πίστευαν ότι όταν άρχιζε να καταλαβαίνει τη σημασία του ονόματος του, θα αναγκαζόταν να φανεί αντάξιο της σπουδαίας σημασίας του.
Τα ονόματα που χρησιμοποιούμε προέρχονται όχι μόνο από την αρχαία ελληνική γλώσσα, αλλά και από άλλες όπως η λατινική, η εβραϊκή, η αγγλική, η αραβική.. Επίσης, πολλά προέρχονται από τη θρησκευτική μας παράδοση.
onomata-apo-a-h-shmasia-tous-ingolden.gr
Αγαθή
Ετυμολογία: Το όνομά βγαίνει από το αχασός και αγασός που πιθανόν να προέρχονται από το ρήμα χασέω – είχε την έννοια του χωρίζω αλλά και του επιθυμώ διακαώς- και σημαίνει αυτή που ενεργεί με καλές και αγνές προθέσεις.
Η Αγαθή αγαπά δίχως όρια, είναι ένας άνθρωπος που χαρίζει απλόχερα τα συναισθήματά του, χωρίς να περιμένει ανταλλάγματα. Αισθάνεται πολύ όμορφα όταν φροντίζει τους ανθρώπους που έχει γύρω της και όταν μπορεί να φανεί χρήσιμη μέσα από την προσφορά της απέναντί τους. Όλοι έχουν να πουν έναν καλό λόγο για την εντιμότητά της, αλλά και για την υπευθυνότητά της.
Αριθμολογία: Σύμφωνα με την αριθμολογία το όνομα αντιπροσωπεύεται από τον αριθμό 4 και αυτό σημαίνει ότι είναι μία πολύ οργανωτική γυναίκα, που της αρέσει η τάξη, η καθαριότητα και είναι γεννημένη για σπίτι και οικογένεια!Αναμφίβολα είναι πολύ καλή μαγείρισσα και φροντίζει με συνέπεια όλες τις προσωπικές, επαγγελματικές και κοινωνικές της υποχρεώσεις. Στις αισθηματικές αλλά και φιλικές της σχέσεις διακρίνεται από την σταθερότητα και την πίστη της. Στον επαγγελματικό τομέα, είναι το άτομο που όλοι μπορούν να βασιστούν και να εμπιστευτούν, γιατί δεν αφήνει ποτέ καμία εργασία ανολοκλήρωτη.
Εορτασμός: 5 Φεβρουαρίου – Αγάθης μάρτυρος
Υποκοριστικά: Σε διαλέκτους Αγάθη ή Αγάθω, από την έννοια του αγαθού και του καλού.

Ακμή: Ποιες τροφές προκαλούν έξαρση στα σπυράκια

ακμή
Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι αντιμετωπίζουν δερματικά προβλήματα στο πρόσωπο και το σώμα, τα οποία εκδηλώνονται κυρίως με τα ενοχλητικά σπυράκια.

Σε γενικές γραμμές η ακμή είναι ένα περίπλοκο ζήτημα δερματικής υγείας και μπορεί να οφείλεται σε μια σειρά από επιμέρους αιτίες, όπως οι ορμονικές αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα, ή οι επιπτώσεις από τα προϊόντα μακιγιάζ.
Μία από αυτές τις αιτίες αφορά και τις διατροφικές συνήθειες ενός ατόμου. Υπάρχουν ορισμένες κατηγορίες τροφών που επιδεινώνουν την ακμή, ή προκαλούν έξαρσή της, σε άτομα που είναι επιρρεπή σε αυτή.
Δείτε ποιες είναι αυτές οι τροφές:

  • Γαλακτοκομικά προϊόντα: Σύμφωνα με έρευνα της Αμερικανικής Ακαδημίας Δερματολογίας, υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η κατανάλωση γάλακτος συνδέεται με έξαρση της ακμής. Το ζωικό γάλα περιέχει ορισμένα συστατικά που επηρεάζουν τη λειτουργία εκείνων των ορμονών του οργανισμού, οι οποίες ευθύνονται για την εκδήλωση εξανθημάτων και άλλων σημαδιών στο δέρμα, όπως τα σπυράκια. Μπορείτε να επιλέξετε γάλα από αμύγδαλα, από ρύζι και από καρύδα, ως εναλλακτικές λύσεις.
  • Ζάχαρη: Η ζάχαρη αυξάνει τη φλεγμονή στον οργανισμό και αυτό με τη σειρά του αποτελεί σημαντικό παράγοντα δερματικών προβλημάτων, όπως τα σπυράκια. Άλλωστε, η ακμή θεωρείται μια φλεγμονώδης πάθηση και ως εκ τούτου, οι δερματολόγοι συνιστούν σε άτομα που είναι επιρρεπή στην ακμή, να περιορίσουν την κατανάλωση ζάχαρης στο διαιτολόγιό τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι η ζάχαρη θα εκλείψει τελείως από την διατροφή σας. Μπορείτε να πάρετε την ποσότητα που χρειάζεστε καθημερινά από τα φρούτα, ενώ αν δεν μπορείτε να αρνηθείτε την ζάχαρη στον καφέ σας, τότε επιλέξτε πιο φυσικές πηγές γλύκανσης, όπως η στέβια.

8 συμπεριφορές γονιών που εμποδίζουν τα παιδιά από το να γίνουν επιτυχημένα

Οι γονείς εργάζονται σκληρά για να αναθρέψουν παιδιά που θα γίνουν επιτυχημένα, αλλά είναι σημαντικό να γνωρίζουμε κάποιες πιθανές γονεϊκές συμπεριφορές που μπορεί να εμποδίσουν τα παιδιά από το να προσεγγίσουν την πλήρη δυναμική τους. Ακολουθούν  8 ακούσιες συμπεριφορές από γονείς, που μπορεί να δυσκολέψουν τα παιδιά από το να γίνουν πλήρως ανεπτυγμένοι και παραγωγικοί ενήλικες.
49-lo-que-debes-decirle-a-tus-hijos-sobre-las-ets
Γονείς όλων των τύπων μπορούν να μεγαλώσουν επιτυχημένα παιδιά, είναι αληθινά ένα «παιχνίδι» επί ίσοις όροις και πολλές ιστορίες το έχουν αποδείξει. Ακόμα και τα παιδιά που έχουν μεγαλώσει σε σπίτια με κακοποίηση μπορούν να γίνουν καταπληκτικοί ενήλικες, εξαιρετικοί καλλιτέχνες, συγγραφείς, εκπαιδευτικοί, αθλητές, επιστήμονες, φιλόσοφοι ή και να ξεχωρίσουν σε οποιοδήποτε πεδίο αυτοί επιλέξουν.
Ο επιτυχημένος τρόπος ανατροφής ενός παιδιού είναι συζητήσιμος και αμφισβητήσιμος, αλλά γνωρίζουμε ότι η ανθεκτικότητα είναι ένας βασικός παράγοντας για τους υγιείς ενήλικες και μπορεί να μαθευτεί στην παιδική ηλικία. Οτιδήποτε διδάξετε ή όχι στα παιδιά σας, σιγουρευτείτε ότι τα βοηθάτε να μάθουν πώς να ανακάμπτουν από μικρότερες ή μεγαλύτερες αναποδιές, αφού είναι ένα αναπόφευκτο μέρος της ζωής.
Οι γονείς έχουν καλές προθέσεις, αλλά κάνουν και λάθη, όπως όλοι μας. Να είστε επιεικείς με τον εαυτό σας σε περίπτωση λάθους. Το βασικότερο όμως είναι να μιλήσετε με τα παιδιά σας γι’ αυτό, ώστε να το χρησιμοποιήσετε ως μια ευκαιρία μάθησης. Πολλοί άνθρωποι μπορούν να θυμηθούν τρόπους με τους οποίους οι δικοί τους γονείς τους δυσκόλεψαν ύστερα στην ενήλικη ζωή να αναπτυχθούν και να επιτύχουν. Μπορεί να εύχονται να είχαν μια διαφορετική παιδική ηλικία, αλλά η ενοχή ή η ντροπή που μπορεί τα παιδιά να νιώθουν, σίγουρα δεν είναι κάτι που οι γονείς θα ήθελαν να έχουν μεταδώσει.

Franz Kafka – Μπροστά στο Νόμο

tumblr_lzve02m4ta1r9d02eo1_500Μπροστά στο νόμο στέκει ένας θυρωρός, σ’ αυτό το θυρωρό έρχεται ένας χωρικός και ζητά να μπει μέσα. Μα ο θυρωρός λέει πως δεν μπορεί να τον αφήσει τώρα να μπει. Ο άνθρωπος συλλογιέται και ύστερα ρωτά μήπως θα μπορούσε να μπει αργότερα. « Ίσως », λέει ο θυρωρός, «τώρα όμως όχι». Μα η πύλη είναι ανοιχτή όπως πάντα και καθώς παραμερίζει ο θυρωρός, σκύβει ο άνθρωπος, για να κοιτάξει μέσα από την πύλη. 

Μόλις το αντιλήφθηκε αυτό ο θυρωρός, γελάει και λέει : «Αν τόσο σε σκανδαλίζει η πύλη, δοκίμασε να μπεις, μ ‘ όλο που σου το απαγόρεψα. Πρόσεξε όμως: είμαι δυνατός. Και δεν είμαι παρά ο έσχατος απ ‘ όλους τους θυρωρούς. Από αίθουσα σε αίθουσα είναι κι άλλοι θυρωροί, ο ένας πιο δυνατός από τον άλλο. Τη θέα του τρίτου ούτ’ εγώ καλά καλά μπορώ να την αντέξω». 

Τέτοιες δυσκολίες δεν τις περίμενε ο χωρικός. Ο νόμος ωστόσο πρέπει να’ ναι στον καθένα και πάντα προσιτός, σκέφτεται, και καθώς τώρα κοιτάζει προσεχτικά τον θυρωρό, τυλιγμένο στο γούνινο πανωφόρι του, με τη μεγάλη σουβλερή του μύτη, με τη μακριά, αραιή, μαύρη, τατάρικη γενειάδα, αποφασίζει πως είναι καλύτερα να περιμένει μέχρι να πάρει την άδεια να μπει. 

Ο θυρωρός του δίνει ένα σκαμνί και τον αφήνει να καθίσει πλάι στην πύλη. Εκεί δα κάθεται μέρες και χρόνια. Κάνει πολλές προσπάθειες να του επιτρέψουν να μπει και κουράζει τον θυρωρό με τα παρακάλια του. Ο θυρωρός του κάνει συχνά μικρές ερωτήσεις, τον ρωτάει για τον τόπο του και για πολλά άλλα. Μα οι ερωτήσεις του είναι αδιάφορες, όπως αυτές που κάνουν οι μεγαλοκύριοι και στο τέλος του λέει πάντα πως δεν μπορεί ακόμα να τον αφήσει να μπει. 

Οι Βασικοί Νόμοι της Ανθρώπινης Ηλιθιότητας – Carlo M. Cipolla



The_Basic_Laws_Of_Human_Stupidity
Εισαγωγή
Οι ανθρώπινες σχέσεις βρίσκονται ομολογουμένως σε οικτρή κατάσταση. Αυτό ωστόσο δεν αποτελεί καινοφανές γεγονός. Όσο πίσω κι αν ανατρέξουμε, οι ανθρώπινες σχέσεις πάντοτε ήταν σε οικτρή κατάσταση. Το άχθος των προβλημάτων και της δυστυχίας που τα ανθρώπινα όντα πρέπει να υπομείνουν ως άτομα και ως μέλη οργανωμένων κοινωνιών είναι ουσιαστικά ένα υποπροϊόν του παντελώς απίθανου — και τολμώ να πω ανόητου – τρόπου με τον οποίο οργανώθηκε η ζωή από τις απαρχές της. Μετά τον Δαρβίνο γνωρίζουμε πως έχουμε κοινή καταγωγή με τα κατώτερα μέλη του ζωικού βασιλείου – και τα σκουλήκια, όπως και οι ελέφαντες, αναγκάζονται να υπομείνουν το καθημερινό τους μερίδιο από δοκιμασίες, παθήματα και κακουχίες. Τα ανθρώπινα όντα όμως έχουν το προνόμιο να είναι υποχρεωμένα να υπομείνουν ένα επιπλέον φορτίο — ένα πλεόνασμα βασάνων που δημιουργούνται καθημερινά από μία ομάδα ατόμων μέσα στο ίδιο το ανθρώπινο είδος. Αυτή η ομάδα είναι πολύ πιο ισχυρή από τη Μαφία, το στρατιωτικο-βιομηχανικό σύμπλεγμα ή το διεθνή κομμουνισμό – είναι μία ανοργάνωτη και αχαρτογράφητη ομάδα που δε διαθέτει αρχηγό ή πρόεδρο, δε διέπεται από κανονισμούς και ωστόσο κατορθώνει να δρα με άψογο συντονισμό, σαν να κατευθύνεται από κάποιο αόρατο χέρι, κατά τρόπο που η δράση του κάθε μέλους συμβάλλει δραματικά στην ενίσχυση και στην αύξηση της αποδοτικότητας των δραστηριοτήτων όλων των άλλων μελών. Η φύση, ο χαρακτήρας και η συμπεριφορά αυτής της ομάδας είναι το θέμα που πραγματεύονται οι ακόλουθες σελίδες. Ας μου επιτραπεί να σημειώσω σε αυτό το σημείο, όσο πιο κατηγορηματικά γίνεται, πως αυτό το μικρό βιβλίο ούτε αποτελεί προϊόν κυνισμού, ούτε διατριβή στην ηττοπάθεια – όχι περισσότερο από ένα βιβλίο μικροβιολογίας. Οι ακόλουθες σελίδες αποτελούν στην πραγματικότητα το αποτέλεσμα μιας εποικοδομητικής απόπειρας αναγνώρισης, κατανόησης και συνεπώς πιθανής εξουδετέρωσης μιας από τις πλέον ισχυρές, σκοτεινές δυνάμεις που παρεμποδίζουν την ευημερία του ανθρώπου και την ευτυχία.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ I
Ο Πρώτος Βασικός Νόμος
Πρώτος Βασικός Νόμος της Ανθρώπινης Ηλιθιότητας υποστηρίζει χωρίς αμφισημίες πως: «Πάντα και νομοτελειακά όλοι υποτιμούν τον αριθμό των ηλίθιων ατόμων που κυκλοφορούν στην κοινωνία»1.
  1. Οι συντάκτες της Διαθήκης είχαν επίγνωση του Πρώτου Βασικού Νόμου και τον παρέφρασαν όταν δήλωσαν πως «stultorum infinitus est numerus», αλλά κατέφυγαν σε ποιητική υπερβολή. Ο αριθμός των ηλιθίων δεν μπορεί να είναι άπειρος, γιατί ο αριθμός των ζώντων ανθρώπων είναι πεπερασμένος. [Ο Εκκλησιαστής από την ελληνική Αγία Γραφή στο στίχο 1:15 δηλώνει πώς «στρημα ο δυνσεταιριθμηθναι». Η ερμηνεία του (Οι ελλείψεις δεν μπορούν να αριθμηθούν) διαφέρει από τη μετάφραση στα λατινικά (Vulgata) που σημαίνει ότι το πλήθος των ηλιθίων είναι άπειρο. (Σ.τ.Μ,.)]
Εν πρώτοις, η θέση φαντάζει επουσιώδης, ασαφής και τρομερά μικρόψυχη. Μία λεπτομερέστερη εξέταση ωστόσο αποκαλύπτει την εγκυρότητα του ισχυρισμού. Ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλο μέγεθος εκτιμά κάποιος ότι έχει η ανθρώπινη ανοησία, επανειλημμένα και κατ’ εξακολούθηση θα ξαφνιάζεται από το γεγονός πως: α) Άνθρωποι που κάποτε θεωρούσε λογικούς και νοήμονες αποδεικνύονται αναίσχυντα ηλίθιοι. β) Μέρα με τη μέρα, με εντεινόμενη μονοτονία, παρενοχλείται στις δραστηριότητές του από ηλίθια άτομα που εμφανίζονται ξαφνικά και απρόσμενα στα πιο ακατάλληλα μέρη και στις πιο απίθανες στιγμές. Ο Πρώτος Βασικός Νόμος δε μου επιτρέπει να παραθέσω μία συγκεκριμένη αριθμητική αξία στο ποσοστό των ηλίθιων ατόμων μέσα στο συνολικό πληθυσμό: κάθε αριθμητική προσέγγιση θα αποδεικνύονταν μικρότερη της πραγματικής. Κατά συνέπεια, στις επόμενες σελίδες, θα συμβολίζω το ποσοστό των ηλίθιων ατόμων μέσα σε έναν πληθυσμό με το γράμμα η.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ II
Ο Δεύτερος Βασικός Νόμος

Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΟΦΙΣΤΗ ΚΑΛΛΙΚΛΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

Αποτέλεσμα εικόνας για Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΟΦΙΣΤΗ ΚΑΛΛΙΚΛΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

Υπάρχει μια διαδεδομένη στάση αντιμετώπισης των πραγμάτων της ζωής
στα τέλη του 5ου αιώνα που εμφανίζεται στον διάλογο των Μηλίων του
Θουκιδίδη :πρέπει να κυβερνά όποιος μπορεί,γιατί αυτό αποτελεί φυσική
αναγκαιότητα και ταυτόχρονα αιώνιο νόμο.Το κριτήριο αυτό έχει την
βάση του στο ζωικό βασίλειο το οποίο χρησιμοποιεί και σαν πρότυπο.Ο
Ηρόδοτος αναφέροντας όμως ένα τέτοιο παράδειγμα εξαιρεί ρητά τους
έλληνες, ενώ ο Αριστοφάνης παρωδεί συχνά τέτοιες αντιλήψεις.

Ο Καλλικλής συνεχίζοντας την έκθεση των επιχειρημάτων του τονίzει
πως η κοινωνία προφυλάσσεται με συγκεκριμένες μεθόδους από τους
ισχυρούς πολύ συχνά χωρίς αποτέλεσμα:

«Διαπλάθοντας τους καλύτερους και ισχυρότερους ανάμεσα μας
παίρνοντάς τους από νεαρή ηλικία,σαν τα λιοντάρια με μυστικά άσματα
και γητέματα τους υποτάσσουμε,λέγοντας πως πρέπει να έχουν ίσα με
τους άλλους και πως τούτο είναι το ωραίο και το δίκαιο.Αν λοιπόν
υπάρξει άνδρας με φύση ανώτερη,αφού αποσείσει όλα τούτα και τα
καταστρέψει και ξεφύγει καταπατώντας τα δικά μας θεσπίσματα και τις
μαγγανείες και τα άσματα και όλους τους πάρα φύση νόμους
ανασηκώνεται και παρουσιάζεται ο δούλος δικός μας κύριος,και στην
περίπτωση αυτή έχουμε έκλαμψη του δικαίου της φύσης.»(1)
Kατόπιν αναφέρεται στο άσμα του Πινδάρου που συνηγορεί με τις
πεποιθήσεις του: «ο νόμος των όλων βασιλιάς θνητών και αθανάτων….
δικαιώνει το πιο βίαιο έργο με το πανίσχυρο χέρι του.»

Επι πλέον η ίδια η φιλοσοφική σκέψη αποτελεί τροχοπέδη στην εξέλιξη
των ανθρώπων και λειτουργεί καταστρεπτικά.Είναι μεν χρήσιμη αν
κάποιος ασχοληθεί με μέτρο και στην κατάλληλη ηλικία.Αυτός που
πρόκειται να γίνει χρηστός ,ενάρετος και ευηπόληπτος άνδρας αν
εξακολουθήσει να φιλοσοφεί πέρα από την περίοδο της νεότητας θα
στερηθεί την γνώση των νόμων της πόλης και των λόγων με τους
οποίους συναλλάσσονται οι άνθρωποι στην ιδιωτική και την δημόσια
ζωή.Ακόμα θα αγνοήσει τις ηδονές και τις ανθρώπινες επιθυμίες,σε
τελευταία ανάλυση ,τα ανθρώπινα ήθη.Όταν χρειαστεί να επιχειρήσει
κάποια ιδιωτική ή δημόσια πράξη θα αντιμετωπίσει προβλήματα. Βέβαια
προβλήματα θα αντιμετωπίσουν και οι πολιτικοί στις συναναστροφές των
φιλοσόφων.

Η φιλοσοφία σύμφωνα με την θεωρία του Καλλικλή είναι χρήσιμη για την
απόκτηση παιδείας: «βλέποντας κάποιον νεαρό να ασχολείται με την
φιλοσοφία ,ευχαριστιέμαι και μου φαίνεται αρμόζον ,και θεωρώ ότι ο
άνθρωπος τούτος είναι ελεύθερος……όταν όμως δω κάποιον μεγαλύτερο
να ασχολείται ακόμα με την φιλοσοφία και να μην απαλλάσσεται από
αυτήν,νομίζω Σωκράτη πως ο άνθρωπος αυτός αξίζει να τιμωρηθεί με
μαστίγωμα.» «Εάν δε περαιτέρω του δέοντος ενδιατρίψη,διαφθορά των
ανθρώπων(εστίν η φιλοσοφία).(1)

Η άρνηση της φιλοσοφίας ισοδυναμεί με θάνατό και καταδίκη της
ελεύθερης σκέψης.

Ο άνθρωπος αυτός ακόμα και στην περίπτωση που είναι ιδιαίτερα ευφυής
γίνεται άνανδρος γιατί αποφεύγει τα κεντρικά σημεία της πόλης και τις
αγορές,όπου οι πολιτικοί άνδρες αναδεικνύουν την προσωπικότητά
τους,δεν κατορθώνει ποτέ να αρθρώσει λόγο ελεύθερου ανθρώπου ωραίο
και ικανοποιητικό.

Μουσική των Ουράνιων Σφαιρών & Πυθαγόρεια Φιλοσοφία

Μουσική των Ουράνιων Σφαιρών

Μουσική των Ουράνιων Σφαιρών: Η ίδρυση της Πυθαγόρειας Σχολής έγινε γύρω στο 520 π.Χ. στον Κρότωνα της  Κάτω Ιταλίας, στην είσοδο της οποίας οι Πυθαγόρειοι είχαν χαράξει το ρητό: «ΜΗΔΕΙΣ ΑΓΕΩΜΕΤΡΗΤΟΣ ΕΙΣΗΤΩ», δηλαδή δεν μπορεί να είναι κάποιος μέλος της Ακαδημίας εάν δεν γνωρίζει Γεωμετρία. 
Ο Πυθαγόρας ο Σάμιος  580– 496 π.Χ. υπήρξε σημαντικός Έλληνας φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης, θεωρητικός της μουσικής και ιδρυτής της Πυθαγόρειας σχολής. Το όνομα Πυθαγόρας, του το έδωσαν οι γονείς του προς τιμήν της Πυθίας που προφήτευσε την γέννηση του.
Οι φιλοσοφικές θέσεις των Πυθαγόρειων έχουν βάση στα Μαθηματικά,-Πυθαγόρειο Θεώρημα (α2=β2+γ2) , Πυθαγόρειος Πίνακας (προπαίδεια)-την Μουσική, την Αρμονία και την Αισθητική.
μεταρσίαις τοῦ κόσμου συμφωνίαις
-Το Σύμπαν έχει αρμονική δομή -ευταξία- για αυτό του έδωσαν την ονομασία Κόσμος που θα πει τάξη, άρα το σχήμα του θα είναι κανονικό και αρμονικό δηλαδή σφαιρικό!
-Η Μουσική των Ουράνιων Σφαιρών (πλανητών).Οι πλανήτες καθώς περιστρέφονται παράγουν διάφορους μουσικούς ήχους, μια συμφωνία που δεν ακούμε διότι ηχεί συνεχώς, μεταρσίαις-υπερκόσμιες- του Κόσμου συμφωνίαις.

Εννέα φυτά που φέρνουν θετική ενέργεια στο σπίτι

Εννέα φυτά που φέρνουν θετική ενέργεια στο σπίτι

Τα φυτά εσωτερικού χώρου μπορούν να μας φέρουν αρνητική ή θετική ενέργεια στο χώρο ενώ ορισμένα από αυτά, ανανενώνουν τον αέρα και καθαρίζουν την ατμόσφαιρα.

1. Φοίνικας εσωτερικού χώρου
Έχει την ιδιότητα να αποτοξινώνει και να καθαρίζει την ατμόσφαιρα.

2. Αγγλικός κισσός
Από τα πιο ισχυρά φυτά για καθαρισμό του χώρου. Φιλτράρουν πολύ αποτελεσματικά τον αέρα και δημιουργούν ένα ήρεμο και χαλαρό περιβάλλον.

3. Αλόη
Η αλόη έχει πολλές ιδιότητες και τρόπους που μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε. Παρόλα αυτά, και μόνο η παρουσία της στο χώρο είναι ικανή να φέρει θετική ενέργεια.

4. Βασιλικός
Ο βασιλικός χρησιμεύει στην αντιμετώπιση του άγχους και γενικά της διάθεσης.

Η Γνώση του εαυτού μας

Αποτέλεσμα εικόνας για Η Γνώση του εαυτού μας
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Να ένα υπέροχο έργο στο οποίο μπορεί να βρει ο διψασμέ­νος της πραγματικής σοφίας όλα τα θαυμάσια κλειδιά, που έμαθαν οι μυημένοι από στόμα σε στόμα σε όλες τις εποχές, αν δεν κάνει το λάθος να το διαβάσει με έναν επιπόλαιο τρόπο. Εδώ έχει δώσει, ο αξιοσέβαστος δάσκαλος Σαμαέλ Αούν Βεόρ θαυμάσια κλειδιά για να σπάσουμε τις αλυσίδες που μας δένουν με αυτόν τον οδυνηρό κόσμο, για να διαλύσουμε το ΕΓΩ, μια και καλή να φύγουμε από την σκλαβιά του. Ενώ υπάρχει ΕΓΩ (λέει ο Δάσκαλος Σαμαέλ Αούν Βεόρ) θα συ­νεχίζουμε στην άγνοια και εξαιτίας της σε αυτήν την οδυνηρή ζωή. ΝΑ ΛΟΙΠΟΝ, η ώρα να σηκώσουμε τα κεφάλια μας για να πολεμή­σουμε τον πρίγκιπα του κόσμου αυτού, με τα όπλα που μας δίνει ο Αγγελιοφόρος του Υδροχόου Σαμαέλ Αούν Βεόρ. Τρεις είναι οι πα­ράγοντες για να πραγματοποιήσουμε το έργο αυτό και όποιος το πε­τύχει θα αποκτήσει την τέλεια ελευθερία της ψυχής του.
Η ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΑΣ
Θα μιλήσουμε λίγο για τις ανησυχίες του πνεύματος. Πριν από όλα χρειάζεται Δημιουργική Κατανόηση. Το πλέον βασικό στην ζωή είναι να φθάσει κανείς να γνωρίσει αληθινά τον εαυτό του. Από πού ερχόμαστε; Πού πηγαίνουμε; Ποιο είναι το αντικείμενο της υπάρξεως μας; Για ποιο πράγμα ζούμε; Γιατί ζούμε; κλπ.
Πραγματικά εκείνη η φράση που τοποθετήθηκε στην είσοδο του ναού των Δελφών: «ΓΝΩΘΙ Σ ΑΥΤΟΝ» «Άνθρωπε, γνώρισε τον εαυτό σου και θα γνωρίσεις το σύμπαν και τους θεούς» είναι αξιωμα­τική. Το να γνωρίσεις τον εαυτό σου είναι βασικό. Όλοι πι­στεύουν ότι γνωρίζουν τον εαυτό τους, όταν πραγματικά δεν τον γνωρίζουν καθόλου. Είναι αναγκαίο λοιπόν να φθάσουμε στην πλήρη γνώση του εαυτού μας. Για τούτο όμως χρειάζεται αδιάκοπη αυτοπαρατήρηση. Χρειάζεται να δούμε τον εαυτό μας έτσι όπως ακριβώς είναι. Δυστυ­χώς, ο κόσμος δέχεται εύκολα ότι έχει ένα φυ­σικό σώμα με σάρκα και οστά, του στοιχίζει όμως αρκετά να κατα­λάβει την ίδια του την ψυχολογία, να την δεχθεί με τρόπο ωμό και ρεαλιστικό. Το φυσικό σώμα, δέχονται ότι το έχουν γιατί μπορούν να το δουν, να το πιά­σουν, να το ψηλαφίσουν. Όμως η ψυχολογία είναι λίγο αλλιώτικη, λίγο διαφορετική. Βέβαια επειδή δεν μπορούν να δουν τον δικό τους ψυχισμό δεν μπορούν να τον ακουμπήσουν, να τον ψηλαφίσουν, για αυτούς είναι κάτι το αόριστο δεν τον καταλα­βαίνουν. Όταν ένας άν­θρωπος αρχίζει να παρατηρεί τον εαυτό του, είναι αλάθητο σημάδι, ότι έχει σκοπό να αλλάξει. Όταν κάποιος πα­ρατηρεί τον εαυτό του, κοιτά τον εαυτό του, μας δείχνει ότι αρχίζει να γίνεται διαφορετικός από τούς άλλους. Από τα διάφορα συμβά­ντα της ύπαρξης εμείς μπο­ρούμε να αντλήσουμε το απαραίτητο ψυ­χικό υλικό για το ξύπνημα της συνειδήσεως από τις σχέσεις μας με τα άτομα είτε στο σπίτι, είτε στον δρόμο, στον αγρό, στο σχολείο, στο εργοστάσιο κλπ. Τα ελατ­τώματα που έχουμε κρυμμένα μέσα μας, βγαίνουν αυθόρμητα στην επιφάνεια, και αν είμαστε επάγρυπνοι και σε επιφυλακή, όπως ο φρουρός σε καιρό πολέμου, τα βλέπουμε. Ελάττωμα το οποίο ανακα­λύπτουμε, πρέπει να γίνεται κατανοητό ολοκληρωτικά σε όλα τα επί­πεδα του Νου.
Εάν περάσουμε από μια σκηνή θυμού θα πρέπει να καταλά­βουμε όλα όσα συνέβησαν. Ας υποθέσουμε ότι είχαμε ένα μικρό δια­πληκτισμό, ότι πήγαμε σε κάποιο μαγαζί, ζητήσαμε κάτι, ο υπάλλη­λος μας έφερε άλλο από αυτό που ζητήσαμε, τότε νευριά­ζουμε λίγο. Κύριε, του λέμε, ΕΓΩ σας ζήτησα άλλο πράγμα και εσείς μου φέρατε αυτό, δεν βλέπετε ότι βιάζομαι και δεν μπορώ να χάνω την ώρα μου; Να εδώ ένας μικρός διαπληκτισμός, μια μικρή στενο­χώρια. Είναι φα­νερό ότι χρειάζεται να καταλάβουμε τι ακριβώς μας συνέβη. Όταν φθάσουμε σπίτι, πρέπει αμέσως να συγκεντρωθούμε βαθιά σε αυτό που συνέβη. Αν εμβαθύνουμε στους λόγους που μας έκαναν να ενερ­γήσουμε με αυτόν τον τρόπο, και να μαλώσουμε με τον υπάλληλο, θα ανακαλύψουμε την αυτοσπουδαιότητά μας. Δη­λαδή, ότι θεωρούμε τον εαυτό μας πολύ σπουδαίο. Είναι φανερό ότι υπήρξε σε εμάς αυτό που ονομάζουμε αλαζονεία, υπερηφάνεια, ευέ­ξαπτος χαρακτήρας, να εκεί η ανυπομονησία, να εκεί μερικά ελατ­τώματα. Η ανυπομονησία είναι ένα ελάττωμα, η αλαζονεία είναι άλλο ελάττωμα, η αυτοσπου­δαιότητα, το να αισθανόμαστε πολύ σπουδαίοι, να εκεί άλλο ελάτ­τωμα, η υπερηφάνεια, το να αισθανό­μαστε πολύ μεγάλοι και να βλέ­πουμε με περιφρόνηση τον υπάλληλο που μας εξυπηρέτησε, όλα αυτά τα ελαττώματα μας έκαναν να φερ­θούμε με αυτόν τον ανάρμο­στο τρόπο. Προχωρώντας έχουμε ανα­καλύψει μερικά ΕΓΩ που πρέπει να τα δουλέψουμε και να τα κατα­νοήσουμε. Θα πρέπει να μελετή­σουμε σε βάθος τι είναι το ΕΓΩ της αλαζονείας, θα πρέπει να το κα­τανοήσουμε ολοκληρωτικά, να το αναλύσουμε. Θα πρέπει να μελε­τήσουμε σε βάθος τι είναι το ΕΓΩ της υπερηφάνειας, τι είναι το ΕΓΩ της αυτοσπουδαιότητας, τι είναι το ΕΓΩ της έλλειψης της υπομονής, τι είναι το ΕΓΩ του θυμού, κλπ. Είναι μια ομάδα από ΕΓΩ. Κάθε ένα πρέπει να γίνεται κατανοητό ξε­χωριστά, πρέπει να αναλύεται και να μελετάται ξεχωριστά. Πρέπει να δεχθούμε ότι πίσω από αυτό το μι­κρό και χωρίς σημασία γεγο­νός, κρύβονται ένα σύνολο από ΕΓΩ, τα οποία φυσικά βρίσκονται σε δράση. Πρέπει να τα μελετήσουμε κάθε ένα ξεχωριστά από τα άλλα, μέσα σε κάθε ένα από αυτά βρίσκεται εγκλωβισμένη η Ουσία, δη­λαδή η συνείδηση. Τότε πρέπει να τα απο­συνθέσουμε, να τα εκμη­δενίσουμε. Για να τα αποσυνθέσουμε, θα πρέπει να αυτοσυγκε­ντρωθούμε στην θεία Μητέρα Κουνταλίνη, να την ικετέψουμε, να την παρακαλέσουμε να τα ελαττώσει σε κοσμική σκόνη. Πρώτα όμως πρέπει να κατανοήσουμε ένα ελάττωμα, ας υπο­θέσουμε τον θυμό, και μετά αφού το κατανοήσουμε, τότε να ικετέ­ψουμε την θεία Μητέρα Κουνταλίνη, να το εξαλείψει μετά αφού κα­τανοήσουμε την ανυπομονησία να την ικετέψουμε να εξαλείψει αυτό το λάθος, αφού κατανοήσουμε την αυτοσπουδαιότητα, το ίδιο. Γιατί να πιστεύουμε τους εαυτούς μας τόσο σπουδαίους αφού δεν είμαστε τίποτα περισ­σότερο από μίζερα σκουλήκια της λάσπης της γης; Σε τι βασίζουμε την αυτοσπουδαιότητα μας; Σε τι την στηρίζουμε; Ειλι­κρινά δεν υπάρχει καμιά βάση για την αυτοσπουδαιότητα μας γιατί δεν είμα­στε τίποτα. Τι είμαστε εμπρός στο άπειρο; Εμπρός στον Γαλα­ξία που ζούμε; Εμπρός στα εκατομμύρια των κόσμων που κατοικούν αυτό το διάστημα χωρίς τέλος; Γιατί να αισθανόμαστε σπουδαίοι;
Έτσι, αναλύοντας τα ελαττώματα μας, τα κατανοούμε και ελάττωμα το οποίο κατανοούμε πρέπει να το αποβάλλουμε με την βο­ήθεια της θείας Μητέρας Κουνταλίνης. Είναι φανερό ότι θα πρέ­πει να παρακαλέσουμε Αυτήν. Θα πρέπει να την ικετέψουμε να κα­τα­στρέψει το ελάττωμα το οποίο αρχίζουμε να κατανοούμε. Σε μια σκηνή λαμβάνουν μέρος διάφορα ΕΓΩ. Ας πάρουμε μια άλλη σκηνή, ζήλιας π.χ. Αναμφίβολα, είναι σοβαρό το ότι σε μια σκηνή ζήλιας υπεισέρχονται επίσης πολλά ΕΓΩ. Εάν ένας άνδρας συναντά απρόο­πτα την σύζυγο του να μιλάει με κάποιον άλλο με οικείο τρόπο, τι ση­μαίνει αυτό; θα ζηλέψει ίσως, ίσως και να δημιουργήσει επεισό­διο στην γυναίκα του. Είναι φανερό ότι εάν παρατηρήσουμε αυτήν την σκηνή θα δούμε ότι υπήρξε ζήλια, θυμός, αυτοαγάπη. Το ΕΓΩ της αυ­τοαγάπης, αισθάνθηκε πληγωμένο, τα ΕΓΩ της ζήλιας και του θυ­μού δραστηριοποιήθηκαν.

Γιατί οι γυναίκες δεν είναι καλές στα μαθηματικά;



«Τα καθαρά Μαθηματικά είναι, κατά κάποιο τρόπο, η ποίηση των λογικών ιδεών».
Αλβέρτος Αϊνστάιν
«Η Άλγεβρα είναι η μεταφυσική της αριθμητικής».
John Ray
Το 1983 ο ψυχολόγος Howard Gardner έκανε ένα μεγάλο δώρο στην ανθρωπότητα, δημοσιεύοντας το βιβλίο του «Frames of Mind». Σ’ αυτό, για πρώτη φορά (!), έγινε λόγος για κάτι παραπάνω απ’ τη κλασική-παλιά-βαρετή-μονοκόμματη ευφυΐα.
Είναι κάτι που κάθε άνθρωπος είχε σκεφτεί, αλλά χρειαζόταν και κάποιος να το αναλύσει: Ότι δεν υπάρχει μόνο ένα είδος ευφυΐας, που ή το έχεις ή είσαι ηλίθιος.
Στη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης ο Gardner αναφέρθηκε σε 9 είδη νοημοσύνης. (Ποια είναι μπορείτε να δείτε εδώ : «9+1 είδη νοημοσύνης» http://sanejoker.info/2015/01/intelligence-10.html) Δέκα χρόνια μετά ο Daniel Goleman πρόσθεσε ένα ακόμα είδος, που φαίνεται ότι είναι ιδιαζόντως σημαντικό, τη συναισθηματική νοημοσύνη.
Κι όμως, αυτά τα δέκα είδη νοημοσύνης, αν χρησιμοποιηθούν πάλι ως κλειστές δεξαμενές, όπως τα περίφημα IQ test, δεν είναι αρκετά για να περιγράψουν την ποικιλότητα της ανθρώπινης νόησης και ιδιαιτερότητας.
~~
Ο αγαπημένος νευρολόγος Όλιβερ Σακς είχε γράψει πολλές φορές για το πόσο πολύπλοκο κι ανεξερεύνητο σύστημα είναι ο εγκέφαλος. Με αποδείξεις.
Άνθρωποι με ένα μικρό αιμάτωμα σε κάποιο συγκεκριμένο μέρος του εγκεφάλου πάθαιναν προσωπαγνωσία (δεν μπορούσαν ν’ αναγνωρίζουν πρόσωπα). Ένα παρόμοιο αιμάτωμα, στο ίδιο περίπου σημείο, προκαλούσε διαφορετικές διαταραχές σε διαφορετικούς ασθενείς. Κάποιος είχε φρουταγνωσία, δεν μπορούσε να αναγνωρίσει τα φρούτα.
Κι ο Όλιβερ Σακς αναρωτιόταν, χαμογελώντας πάντα, όπως συνήθιζε να γράφει: «Υπάρχει άραγε κάποιο συγκεκριμένο σημείο του εγκεφάλου μας που συνδέεται με τα φρούτα; Και θα μπορούσε κάποιος άλλος ασθενής να έχει μπαναναγνωσία;»

Σεροτονίνη

Σεροτονίνη

Η σεροτονίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής του κεντρικού νευρικού συστήματος ο οποίος συναντάται τόσο στον εγκέφαλο, στις περιοχές που ευθύνονται για τη συγκινησιακή έκφραση του ατόμου, όσο και στο γαστρεντερικό σύστημα και το αίμα.
Τα επίπεδα της σεροτονίνης στον ανθρώπινο οργανισμό συνδέονται έμμεσα και άμεσα με έναν μεγάλο αριθμό ψυχικών διαταραχών όπως η κατάθλιψη, η ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή ή η σχιζοφρένεια.
Έχει επίσης φανεί πως διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εγρήγορση και τον ύπνο, τη μνήμη, τη σεξουαλική και επιθετική συμπεριφορά καθώς και στους μηχανισμούς χαλάρωσης.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ! ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΩΣ ΠΡΩΗΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ



Αποκλειστικό ρεπορτάζ του αποδυτηριάκια. Και σούπερ ντούπερ αποκαλυπτικό. Τι έχει αποφασίσει για την προσωπική του ζωή ο Αλέξης Τσίπρας όταν πια θα είναι πρώην πρωθυπουργός.
Αντιληπτό ότι δεν υφίσταται όχι μόνον πρακτικά αλλά και θεωρητικά η μονιμότητα στη θέση του πρωθυπουργού. Κάποια στιγμή, μετά από ένα, δύο, πέντε, δέκα χρόνια όλοι γίνονται παρελθόν. Άλλος ασχολείται με τον κήπο στην αυλή του, άλλος γράφει βιβλία, άλλος συνεχίζει την ίντριγκα στο παρασκήνιο, είτε από χόμπυ, είτε για να επανέλθει.
Το θέμα μας. Με τι θα ασχοληθεί ο Τσίπρας όταν τελειώσει από πρωθυπουργός. Ας θέσουμε το ερώτημα διαφορετικά, για να κάνουμε πιο ουσιαστική την κουβέντα μας. Επαγγελματικά ποιός θα είναι ο προσανατολισμός του προέδρου του Σύριζα. Ο ίδιος, δηλαδή, σύμφωνα με τη δική του εκτίμηση που νομίζει ότι μπορεί να διακριθεί ως επαγγελματίας.
Σήμερα, και συγκεκριμένα από τον Ιανουάριο του 2015, ο σύντροφος Αλέξης Τσίπρας ασκεί το επάγγελμα του πρωθυπουργού. Έχει την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας. Αυτός. Πάνω απ’ αυτόν δεν υπάρχει κανένας άλλος. Κανένας. Ό,τι αποφασίζει αυτός.
Συμφωνεί π.χ. ο Τσίπρας με τον Σόϊμπλε, διαφωνεί. Όποια απόφαση πάρει ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ο πρωθυπουργός επηρεάζει έτσι ή αλλοιώς και την προσωπική ζωη δέκα εκατομμυρίων Ελλήνων.

Η ΠΡΩΤΗ ΗΤΤΑ ΤΟΥ ΑΝΝΙΒΑ



Ένας από τους μέγιστους στρατηλάτες της Ιστορίας. Ο Αννίβας ο Καρχιδόνιος. Είχε τσακίσει τις ρωμαϊκές λεγεώνες. Ήταν αήττητος. Την ήττα, όμως, θα την υποστούν και οι στρατηγοί που έχουν εκτιμηθεί ως οι κορυφαίοι των κορυφαίων από τους ειδικούς.
Αξίζει να την χαρακτηρίσεις «ιστορική» τη μεγάλη μάχη της Ζάμας, σα σήμερα 19 Οκτωβρίου, 202 χρόνια πριν τον Χριστό. Έκρινε το μέλλον της Ρώμης, έβαλε τέλος στην Καρχηδόνα. Ήταν η πρώτη ήττα του Αννίβα, που έχασε από τον Ρωμαίο στρατηγό Σκιπίωνα, ο οποίος μετά το θρίαμβό του αποκαλείται “Αφρικανός”. Σκιπίων ο Αφρικανός.
Καρχηδόνα, κάπου δυτικά στη Μεσόγειο, Αφρική μεριά. Τεράστια δύναμη της εποχής της. Εμπορική, οικονομική, στρατιωτική. Πρώην αποικία των Φοινίκων, επί των ημερών του Αννίβα το αντίπαλο δέος της Ρώμης.
Καρχηδονιακοί πόλεμοι. Ο πρώτος κράτησε 23 χρόνια, από το 264. Ιστορικά έχει καταγραφεί το σχέδιο και των δυο αντιπάλων στη τελευταία Μάχη του Β’ Καρχηδονικού πολέμου. Ακόμα, είναι γνωστή η ακριβής τοποθεσία της σύγκρουσης στη Ζάμα.
Ο Αννίβας έχει κερδίσει στις Κάννες και οι ειδικοί του χρεώνουν την ατολμία (;), την διστακτικότητα που έδειξε να μην εκμεταλλευτεί την ευκαιρία να βαρέσει στο ψαχνό την Ρώμη. Περιορίστηκε σε λεηλασίες στα νότια της ιταλικής χερσονήσου.

η σταθερή τιμή πώλησης ως σθεναρή διαταγή

Αποτέλεσμα εικόνας για η σταθερή τιμή πώλησης ως σθεναρή διαταγή
φίλες και φίλοι
ΠΑΜΕ στο σούπερ μάρκετ και αγοράζουμε ένα λίτρο γάλα. Το παίρνουμε από το ράφι, όπου αναγράφεται η τιμή, πάμε στο ταμείο, πληρώνουμε ένα εβρό και δέκα, και φεύγουμε. Η τιμή είναι σταθερή και όταν αλλάξει, εν αγνοία μας, θα το αντιληφθούμε. Ποιος θα την αλλάξει;  Ο ιδιοκτήτης του σούπερ μάρκετ, ο καπιταλιστής. Γνωρίζουμε καλά το γιατί θα την αλλάξει. Θα μας ρωτήσει;  Όχι, βέβαια, αυτό έλειπε! Είναι αυθαιρεσία η σταθερότητα ή η αλλαγή της τιμής; Όχι, είναι κάτι πολύ φυσιολογικό. Κάθε προϊόν έχει μία σταθερή τιμή και για κάποιους λόγους αυτή η τιμή αλλάζει, συνήθως προς τα πάνω.
ΕΜΕΝΑ, επαναλαμβάνω, εμένα, δεν μου φαίνεται καθόλου φυσιολογικό. Μπορεί να μην είμαι καλά, δεν ξέρω, ίσως να έχω κάποιο πρόβλημα, και ίσως πρέπει να πάω σε κάνα ψυχίατρο –  τι να μου κάνει ο ψυχολόγος;! Νιώθω πολύ άσχημα κάθε φορά που αγοράζω κάτι. Νιώθω ότι πέφτω θύμα κλοπής. Εάν ο ψυχίατρος με ρωτήσει  που αποδίδω αυτή την ιδιόμορφη δυστυχία μου, θα του πω ότι πέφτω θύμα κλοπής λόγω του κέρδους –  η πρώτη σημασία της λέξης ήταν η λεία που αποφέρει η απάτη. Με εξαπατούν κάθε φορά που αγοράζω κάτι, με κλέβουν. Εάν ο ψυχίατρος είναι μαρξιστής, θα δείξει κατανόηση.
ΔΕΝ νιώθω μόνο εξαπατημένος αλλά και ταπεινωμένος. Έχω την αίσθηση, που έγινε εμμονή με το πέρασμα του χρόνου, ότι κάθε φορά που αγοράζω κάτι, κάποιος, μπορεί και το ίδιο το προϊόν, με διατάζει –  και δεν με αρέσει να με διατάζουν. Και με κλέβουν και με διατάζουν –  αθλιότητα, σκέτη αθλιότητα, είμαι ένας αξιοθρήνητος και αξιολύπητος άθλιος!  Με κλέβουν με το κέρδος και με διατάζουν με την σταθερή τιμή. Ώστε η σταθερή τιμή είναι διαταγή;  Ναι, είναι διαταγή και ευθύς αμέσως διατυπώνω το επιχείρημά μου.
ΘΑ μου πείτε, καλά, αν δεν αγοράσεις γάλα, πώς αλλιώς θα το έχεις; Τι να σας πω, όταν ήμουν μικρός είχαμε πάντα δυο τρεις κατσίκες και πίναμε γάλα για έξι μήνες το χρόνο. Μην γελάτε, δεν σας προτείνω να εκτρέφετε κατσικούλες στο διαμέρισμά σας, για όνομα της Ζωής! Κι εδώ στο χωριό που ζω το αγοράζουμε το γάλα. Το να ζήσουμε σήμερα πέραν του εμπορεύματος και του χρήματος δεν είναι εύκολο, ίσως ούτε και επιθυμητό. Το να πουλάς και να αγοράζεις είναι κάτι πολύ πρόσφατο στον άνθρωπο –  η ιστορία του εμπορεύματος και του χρήματος δεν είναι πολύ μεγάλη. Ας αφήσουμε όμως στην άκρη αυτό το ακανθώδες ζήτημα κι ας πάμε στο άλλο. Εάν το εμπόρευμα και το χρήμα έχει μια ηλικία που δεν ξεπερνά τις δύο χιλιάδες χρόνια, με μια μακράς διάρκειας παρένθεση (μεσαίωνας), η ηλικία του φαινομένου της σταθερής τιμής μόλις που ξεπερνάει τα 150 χρόνια!

«Eλεύθερος είναι εκείνος που μπορεί να ζει χωρίς να λέει ψέματα». Albert Camus.

EMPNEYSH-DRIVAS-ELEYTHEROS-EINAI-EKEINOS-POY-MPOREI-NA-ZEI-XORIS-NA-LEEI-PSEMATA

Η επιρροή του Camus ήταν και παραμένει τεράστια. Επηρέασε τα γράμματα, την τέχνη, τις σκέψεις μας για τον άνθρωπο και για την ψυχολογία του. Όπως όλες οι μεγάλες προσωπικότητες, έχει τους θαυμαστές του και αυτούς που τον θεωρούσαν ακι τον θεωρούν, είτε υπερβολικό είτε «βαρύ». Όπως και να έχει, αναφορικά με το βάρος της παραπάνω γνώμης του, δεν μπορούν να έχουν και πολλά να πουν, ακόμη και αυτοί που δεν τον έχουν στις πρώτες τους αναγνωστικές επιλογές. Μέσα σε αυτήν τη γνώμη, υπάρχει η «ελευθερία», η «ζωή» και το «ψέμα». Τρία σημαντικά πράγματα που περιπλέκονται…
Μνήμη και άγχος.
Ας πάρουμε τα πράγματα από το τέλος. Ας πούμε για το ψέμα. Είναι εκείνο το οποίο κανείς δε θέλει, αλλά όλοι μας το χρησιμοποιούμε. Για να είμαστε ειλικρινείς, θέλουμε να λέμε ψέματα εμείς, όποτε θεωρούμε πως χρειάζεται, αλλά να μη μας λέει κανείς. Το ψέμα, είναι ένα καλό μπάλωμα. Είναι όπως θα βγεις έξω, θα λερωθείς λίγο και θα ρίξεις λίγο νερό. Το ρούχο επιστρέφοντας σπίτι, δε θα το αφήσεις με το νερό που του έριξες εκείνη τη στιγμή. Θα αφήσει λεκέ. Στη γλώσσα του ψέματος, θα χρειαστείς πολύ καλή μνήμη, ώστε να καλύψεις καλά τον λεκέ. Είσαι δέσμιος σε αυτήν την μνήμη. Να θυμάσαι τα ψέματα που είπες. Η αλήθεια, τείνει να βγαίνει αυθόρμητα, ειδικά αν είσαι σε ηρεμία. Το ψέμα θέλει σκέψη και προεργασία. Aφού το πεις, χρειάζεται να το θυμάσαι, ώστε να μη γίνεις ρεζίλι όταν θα χρειαστεί ως τεκμηρίωση. Απίστευτο άγχος.
Η ένδειξη οτι φοβάσαι.

Απόρριψη: πολύ κακό για το τίποτα!


Απόρριψη λες και νιώθεις ότι ένα αδηφάγο τέρας έρχεται να σε καταπιεί. Τόσο κακό για το τίποτα. Για μια λέξη που ούτε καν έπρεπε να υπάρχει στο λεξιλόγιο σου.
Τι σημαίνει αν κάποιος σου πει όχι για κάτι που του προτείνεις; Ότι απλά έχει άλλη διάθεση από αυτήν που έχεις εσύ.
Τι σημαίνει αν κάποιος σου πει να χωρίσετε; Κι εδώ ισχύει το ίδιο. Απλά έχει άλλη διάθεση από αυτήν που έχεις εσύ.
Πρέπει να καταλάβεις ότι το Όχι του άλλου, αφορά μόνο τον ίδιον. Αφορά τα βιώματα του, τις προσδοκίες και τις περιχαράξεις του, τον τρόπο που σκέφτεται και τον τρόπο που έχει εξελίξει το εγώ του. Αφορά τον τρόπο που έχει συναντήσει τον εαυτό του. Ακριβώς όπως το ¨Όχι¨ το δικό σου αφορά μόνον εσένα και τον τρόπο που Εσύ έχεις συναντήσει τον εαυτό σου...


Σταμάτα λοιπόν να κλαις, να πονάς, να νιώθεις ανάξιος, να νιώθεις ανάξια, μη επιθυμητός, μη επιθυμητή, γιατί όλα είναι πλάνη...
Τι θα γίνει, σε κάθε ¨Όχι¨ που θ΄ ακούς, εσύ θα γίνεσαι ερείπιο και θα παραιτείσαι από τη ζωή;

Η ζωή τραβάει μπροστά και σε θέλει μαζί της. Γι’ αυτό σου στέλνει κάθε φορά έναν διαφορετικό άνθρωπο που θα σου πει ένα όχι τόσο δυνατό ώστε να ξεκολλήσεις. Να φύγεις από μια κατάσταση που δεν είναι για σένα, που μπορεί να σε κρατάει στάσιμο, που μπορεί να σε «μικραίνει» γιατί η Ζωή, η Ύπαρξη, θέλουν για σένα τα καλύτερα και τα «καλύτερα» ίσως  σε περιμένουν στην επόμενη γωνία…

Ο χρυσός τρίποδας

Ο Θαλής και ο Χρυσός Τρίποδας



Κάποτε, στην αρχαία Λέσβο, ένας ψαράς συμφώνησε με έναν έμπορο να
του πουλήσει όσα ψάρια πιάσει στα δίχτυα του αντί τριών αργυρών
νομισμάτων. Καθώς όμως τράβηξε τα δίχτυα είδε ότι αντί για ψάρια, είχε
πιάσει έναν ωραιότατο χρυσό τρίποδα. Ο έμπορος επέμεινε ότι δικαιούται τον
τρίποδα, ο ψαράς ισχυριζόταν ότι η συμφωνία τους αφορούσε ψάρια κι όχι
τρίποδες και η υπόθεση κατέληξε στο δικαστήριο. Αλλά κι ο δικαστής
δυσκολευόταν να βγάλει απόφαση και πρότεινε οι αντίδικοι να ζητήσουν τη
γνώμη του μαντείου των Δελφών για μια τόσο παράξενη υπόθεση. Στο
Μαντείο η Πυθία έβγαλε χρησμό: «Ούτε στον ψαρά, ούτε στον έμπορο, αλλά
στον πιο σοφό.»


— Α, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα, σκέφτηκε ο ψαράς. Θα τον πάω στον
Θαλή στη Μίλητο. Είναι γνωστό πόσο μεγάλος σοφός είναι και τον
επισκέπτονται από όλο τον κόσμο για να ζητήσουν τη γνώμη του.
Πραγματικά πήγε τον τρίποδα στον Θαλή και του εξήγησε την
υπόθεση. Εκείνος τον ευχαρίστησε και του είπε:
— Ο φίλος μου ο Βίας από την Πριήνη είναι πολύ πιο σοφός από μένα.
Σ’ αυτόν να τον πας.
Ο ψαράς ξεκίνησε για την Πριήνη και στον δρόμο έμαθε ότι πραγματικά
ο Βίας εθεωρείτο μεγάλος σοφός: έλεγε ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο ακριβό από
τη φιλία και ότι πρέπει να είμαστε με όλους καλοί, ακόμα και με τους εχθρούς
μας.
— Ευχαριστώ τον Θαλή, είπε ο Βίας στον ψαρά όταν συναντήθηκαν,
αλλά νομίζω ότι ο Πιττακός από τη Μυτιλήνη είναι πιο σοφός από μένα. Έχει
συντάξει τους καλύτερους νόμους για τη χώρα του και, μάλιστα, όταν τον
ανακήρυξαν βασιλιά, αυτός αρνήθηκε και είπε προτιμά να είναι απλός
πολίτης.
Στη Λέσβο λοιπόν ο ψαράς, στο σπίτι του Πιττακού:.
— Αυτός ο τρίποδας είναι αριστούργημα, είπε ο Πιττακός, αλλά
δυστυχώς δεν τον αξίζω. Καλύτερα να τον πας στον Κλεόβουλο, τον βασιλιά
της Ρόδου.
Ο Κλεόβουλος είχε ταξιδέψει σ’ όλο τον κόσμο, είχε γνωρίσει πολλούς
λαούς και πίστευε ότι η εκπαίδευση είναι το πιο σημαντικό πράγμα σε κάθε
χώρα. Αλλά αρνήθηκε ότι του ανήκει ο τρίποδας.
— Θα πας στην Κόρινθο και θα βρεις τον Περίανδρο, που είναι πολύ
σοφότερος από μένα.

Είναι κακό για τις γυναίκες να έχουν υψηλές ηθικές αξίες στη δουλειά τους;

EPITYXIA-MONEYSAVER-EINAI-KAKO-GIA-TIS-GYNAIKES-NA-EXOYN-YPSILES-HTHIKES-AXIES-STH-DOYLEIA-TOYS

Κατά γενική ομολογία, οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν ότι οι γυναίκες είναι πιο ηθικά όντα από τους άντρες. Γενικά, δηλαδή, πιστεύουν ότι οι γυναίκες έχουν μια προδιάθεση προς τις ηθικές και κοινωνικές αξίες, είτε σε προσωπικό, είτε σε επαγγελματικό επίπεδο. Αυτό, όμως, το “θετικό” στερεότυπο μπορεί να έχει αρνητικές επιδράσεις στην πραγματική ζωή των γυναικών.

  • Η κοινωνιολόγος Μαίρη Χάντερ Μακντόνελ του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια,προσπάθησε να ανακαλύψει την επίδραση που έχει αυτό το στερεότυπο στην επαγγελματική ζωή των γυναικών. Έτσι, συνεργάστηκε με την Τζέσικα Κένεντι του Πανεπιστημίου Βάντερμπιλτ και την Νικόλ Στίβενς του Πανεπιστημίου Νορθγουεστ και οργάνωσαν ένα εθελοντικό πείραμα.
  • Στο συγκεκριμένο πείραμα ζήτησαν από τους εθελοντές να ορίσουν μια ποινή φυλάκισης για ένα νοσηλευτή και μια νοσηλεύτρια, οι οποίοι εσκεμμένα κατέθεσαν την ίδια πλαστή αίτηση αποζημίωσης νοσοκομειακών εξόδων. Στην περίπτωση του άντρα, η ποινή ήταν 80 μέρες φυλακής, ενώ στην περίπτωση της γυναίκας ήταν 130 μέρες φυλακής.

Νέο εργαλείο από την Google -Βοηθά τους αναγνώστες να τσεκάρουν αν οι ειδήσεις είναι αληθινές



Αλήθεια ή ψέματα; Το νέο εργαλείο της Google έρχεται να βοηθήσει τους αναγνώστες στον έλεγχο των ειδήσεων που διαβάσουν στο Ιντερνετ.

«Στα επτά χρόνια που έχουμε ξεκινήσει την επισήμανση των άρθρων στις Ειδήσεις Google, έχουμε ακούσει πολλούς αναγνώστες να απολαμβάνουν την εύκολη πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα τύπων περιεχομένου», τόνισε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της και ανέφερε:

«Σήμερα, προσθέτουμε ένα ακόμη ταγκ, το Fact check, για να βοηθήσουμε τους αναγνώστες να βρουν τον έλεγχο στις ειδήσεις».

Πλέον, οι αναγνώστες θα είναι σε θέση να δουν αν οι ειδήσεις που διαβάζουν είναι πλαστές ή αν οι ισχυρισμοί στον τίτλο είναι ψευδείς ή έχουν μεγαλοποιηθεί.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα