Δευτέρα 24 Ιουλίου 2017

7 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΠΟΥ ΕΜΑΘΑ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ ΕΑΥΤΟ

Φωτογραφία της Kate Minogianni.

Το να αναπτύξω τη καλύτερη έκδοση του εαυτού μου έχει γίνει ο σκοπός της ζωής μου. Στον δρόμο προς την αυτό-πραγμάτωση μου, έμαθα ότι η μετάβαση στον προσωπικό μου Βορρά είναι μια συνεχής διαδικασία, η οποία θα τελειώσει μόνο όταν λήξει η παραμονή μου στη Γη.

Πριν από μερικά χρόνια, ενώ εργαζόμουν πάνω στην ανάπτυξη των δυνατοτήτων μου, αναρωτήθηκα πώς μια αποστολή, η οποία μπορεί να φαίνεται εκ πρώτης όψεως εγωιστική, θα μπορούσε να είναι η μοναδική και ιδιαίτερη συνεισφορά μου στον κόσμο. Τελικά συνειδητοποίησα, μέσα από το χρόνο και την εμπειρία, ότι όταν αγωνίζομαι και επιτύχω να γίνομαι καλύτερος άνθρωπος κάθε μέρα, οι άνθρωποι γύρω μου στη ζωή μου επίσης ωφελούνται.

Σήμερα θέλω να μοιραστώ επτά ισχυρές στρατηγικές που έμαθα, επιδιώκοντας την προσωπική μου ανάπτυξη με αγάπη, υπομονή και δέσμευση. Δεν είναι τα μόνα διδάγματα που έχω κερδίσει σε αυτό το ταξίδι της αυτό-πραγμάτωσης, αλλά είναι αυτά που εκτιμώ περισσότερο.

«Την κάθε στιγμή έχουμε δύο επιλογές: να κάνουμε ένα βήμα μπροστά προς την ανάπτυξη ή ένα βήμα πίσω προς την ασφάλεια» - Abraham Maslow

Εξασκείτε την ευγνωμοσύνη καθημερινά για να αλλάξετε τη νοοτροπία σας


Η εξάσκηση στην ευγνωμοσύνη είναι μια καθημερινή άσκηση για το νου και την ψυχή. Δεν είμαι ειδική στο θέμα, αλλά αν ψάξετε για τη λέξη «ευγνωμοσύνη» online, θα βρείτε μια ατελείωτη λίστα άρθρων που εξηγούν, ακόμη και επιστημονικά, όλα τα οφέλη που προσφέρει η ευγνωμοσύνη στο μυαλό και το σώμα μας. Για μένα, το βασικό είναι ότι ζωντανεύει την ικανότητά μου να θαυμάζω τα πράγματα που άρχισα να θεωρώ δεδομένα. Το άλλο μεγάλο όφελος είναι ότι με βοηθάει να ανατρέψω γρήγορα δύσκολες καταστάσεις επικεντρώνοντας στις ευλογίες στη ζωή μου, αντί να διαμαρτύρομαι για το τι συμβαίνει.



Κάντε ξεκάθαρο ένα προφίλ του καλύτερου εαυτού σας


Το να φτάσω στην καλύτερη εκδοχή του εαυτού μου, αποτελεί ομολογία μιας φιλόδοξης αποστολής, αλλά για να καθορίσω τη στρατηγική και την πορεία μου για να φτάσω εκεί, έπρεπε να ξεκαθαρίσω το όραμα και τους στόχους μου, με μια πιο λεπτομερή περιγραφή του πώς θα φαίνονταν ο καλύτερος μου εαυτός, πώς θα σκέφτονταν, θα έπραττε, και θα αισθάνονταν. Για να το κάνω απλό, έφτιαξα ένα σχεδιάγραμμα με τρεις στήλες. Ο κύριος τίτλος είναι «Αυτός είναι ο καλύτερος εαυτός μου», με κάθε στήλη να φέρει διαφορετικό υπότιτλο: «Μοιάζει με αυτό», όπου δίνω μια φυσική περιγραφή του πώς θα φαίνονταν ο καλύτερος εαυτός μου. «Συμπεριφέρεται έτσι», όπου περιγράφω τις ιδιότητες και τις ενδυναμωτικές συμπεριφορές του πλήρως αυτοπραγματωμένου εαυτού μου. Και «αισθάνεται έτσι», όπου εκφράζω τα συναισθήματα που βλέπω να ευθυγραμμίζονται με αυτήν την καλύτερη έκδοση του εαυτού μου.

Αφιερώστε καθημερινά χρόνο για αυτό-αξιολόγηση
Τώρα που έχετε μια σαφή σκιαγράφηση του προφίλ του καλύτερου εαυτού σας, μπορείτε να αφιερώσετε λίγο χρόνο κάθε μέρα για να αξιολογήσετε εάν οι ενέργειες και τα συναισθήματά σας συμπίπτουν με το όραμά σας για αυτοπραγμάτωση. Κάνοντας αυτό καθημερινή πρακτική σας δίνει την ευκαιρία να κάνετε προσαρμογές, ή να εστιάσετε περισσότερη ενέργεια στις συμπεριφορές εκείνες που δεν ευθυγραμμίζονται με τον προορισμό σας. Σας βοηθά επίσης να εμβαθύνετε την αυτογνωσία σας και να κατανοήσετε καλύτερα τις δικές σας συμπεριφορές, αναγνωρίζοντας πρότυπα σκέψης και δράσης, τα οποία διαφορετικά θα μπορούσατε να θεωρήσετε μεμονωμένα ή τυχαία.

Για να εκτελέσουμε αποτελεσματικά αυτή τη στρατηγική μπορούμε να έχουμε ένα σύντομο ημερήσιο ερωτηματολόγιο που συμπληρώνουμε κάθε βράδυ. Για παράδειγμα, μπορώ να βρω και να εντοπίσω τις συμπεριφορές στις οποίες επιδόθηκα σήμερα που ήταν ευθυγραμμισμένες με το όραμά μου και να τις γιορτάσω. Ομοίως, μπορώ να αναφέρω τις συμπεριφορές που θεωρώ ότι δεν είναι ευθυγραμμισμένες, να διερευνήσω γιατί μπορεί να ενήργησα με αυτόν τον τρόπο, τι θα μπορούσαν οι συμπεριφορές να μου δείχνουν και αν το κρίνω απαραίτητο, μπορώ να συγχωρήσω τον εαυτό τους γι' αυτές. Τότε μπορώ να αναρωτηθώ τι μπορώ να κάνω καλύτερα αύριο για να ευθυγραμμιστώ περισσότερο με το όραμά μου για τον καλύτερό μου εαυτό;

Αναπτύξτε τις δικές σας τελετουργίες ενδυνάμωσης


Σπουδαίοι συγγραφείς, προπονητές (coaches) και ομιλητές στον χώρο της ευεξίας επιμένουν στη σημασία της δημιουργίας τελετουργιών που είναι ιδιαίτερες για εμάς. Μια μελέτη του Harvard από την Francesca Gino, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Business School, υποστηρίζει τη θεωρία ότι οι τελετουργίες μας βοηθούν να διαχειριστούμε καλύτερα το άγχος. Ο Robin Sharma, αναγνωρισμένος συγγραφέας και προπονητής (coach), αναφέρει στα βιβλία του διάφορες τελετουργίες και καλεί το κοινό στις παρουσιάσεις του να τις εκτελέσει. Μια προσωπική τελετουργία είναι μια τακτική πρακτική που δημιουργούμε για τον εαυτό μας, που μπορεί να μας βοηθήσει να νιώσουμε πιο χαλαροί, να ανακτήσουμε αυτό-πεποίθηση, να αναζωογονηθούμε και να ανακτήσουμε την ενέργεια μας ή να απολαύσουμε τις θετικές μας στιγμές περισσότερο.

Ορίστε στόχους αυτό-βελτίωσης
Ένα σαφές όραμα του καλύτερου εαυτού μου είναι μια εξαιρετική βάση για αυτο-βελτίωση, αλλά πώς μπορώ να ξέρω αν προχωράω προς την κατεύθυνση των στόχων μου; Γι' αυτό, είναι απαραίτητο να χαρτογραφήσω μια διαδρομή. Αρχίζω θέτοντας ένα στόχο. Ας πούμε ότι διαμαρτύρομαι πολύ και αυτό επηρεάζει τη διάθεση μου, την εστίαση και την απόδοσή μου. Μπορώ να επιδιώξω να μειώσω τα παράπονά μου και παρόλο που δεν υπάρχουν επιστημονικές μετρήσεις, είναι δυνατό να επικυρωθεί κατά τη διάρκεια της αυτοαξιολόγησης μου (το συμπεριλαμβάνω στις ερωτήσεις μου) είτε το έκανα είτε όχι.

Το να έχω μεγαλύτερη επίγνωση αυτής της ενέργειας μπορεί να με βοηθήσει να αντιμετωπίσω καλύτερα τις καθημερινές καταστάσεις. Είναι σαν ένας μυς που θέλουμε να αναπτύξουμε ή να τονίσουμε: το δουλεύω καθημερινά με διάφορες ασκήσεις. Για να μετρήσετε αποτελεσματικά την πρόοδό σας, πρέπει να ποσοτικοποιήσετε τον στόχο και να δώσετε στον εαυτό σας μια ημερομηνία-στόχο. Για παράδειγμα, τώρα έχω την τάση να διαμαρτύρομαι περίπου δέκα φορές την ημέρα κατά μέσο όρο, και ο στόχος μου είναι να το μειώσω σε μόλις δύο ανά ημέρα. Για να επιτύχω το στόχο μου, πρέπει να εξαλείψω οκτώ καταγγελίες την ημέρα. Αυτό το είδος ακρίβειας είναι αυτό που μας βοηθά να εστιάσουμε.

Παρακολουθήστε την πρόοδό σας προς τους στόχους σας
Το να βάλετε ένα στόχο δεν είναι πολύ αποτελεσματικό αν δεν πρόκειται να παρακολουθήσετε την πρόοδό σας. Μπορεί να νομίζω ότι προχωρώ, για παράδειγμα, αλλά μόνο όταν το καταγράψω θα ξέρω σίγουρα. Θα ήθελα, λοιπόν, να παρατηρήσω, για παράδειγμα, ότι σήμερα έκανα παράπονα μόνο τρεις φορές αντί για τ συνηθισμέν μου 10 ή 15 ή ότι κατάφερα να εκτελέσω τις καθημερινές τελετουργίες μου, όταν το έκανα μόνο τρεις φορές την εβδομάδα. Ή ότι έκανα ασκήσεις γυμναστικής για είκοσι λεπτά τρεις φορές την εβδομάδα αντί για μία, κλπ. Τότε μπορώ να δω ξεκάθαρα την πρόοδό μου και αυτό μπορεί να με εμπνεύσει και να με παρακινήσει να συνεχίσω. Αν, αντιθέτως, παρατηρήσω ότι δεν υπάρχει βελτίωση, τότε μου λέει να επαναπροσδιορίσω τη στρατηγική μου.

Βρείτε έναν συνεργάτη στην προσωπική ανάπτυξη


Παρόλο που τα ταξίδια μας προς την αυτο-πραγμάτωση είναι ως επί το πλείστον μοναχικές περιπέτειες, όπου θέτουμε και παρακολουθούμε οι ίδιοι τους στόχους μας, είναι ακόμα καλύτερα αν έχουμε κάποιον που μας συνοδεύει στην πορεία. Εάν το πνεύμα μας αποδυναμωθεί ή τα βρούμε δύσκολα στην πορεία, το να έχουμε έναν συνεργάτη που μας στηρίζει μπορεί να είναι ένα ισχυρό κίνητρο.

Εάν επιλέξουμε να βρούμε έναν, είναι ζωτικής σημασίας αυτός να είναι ένας αξιόπιστος άνθρωπος, με τον οποίο μπορούμε να μοιραστούμε τις προθέσεις, το όραμα και τους στόχους μας, και με τον οποίο μπορούμε να αισθανόμαστε άνετα να συζητάμε τις απόψεις του για την πρόοδό μας. Ζητάμε επίσης από αυτόν/αυτή να αναλάβει το ρόλο του προπονητή (coach) που εμπνέει, έτσι ώστε αν μας δει να πέφτουμε ή να τσακιζόμαστε, μπορεί να μας δώσει ένα μήνυμα ενθάρρυνσης. Αν δεν έχετε αυτή τη δυνατότητα ή προτιμάτε να περπατήσετε μόνοι σας, υπάρχουν πολλές πηγές, βίντεο, άρθρα και σκέψεις στο διαδίκτυο για να σας τροφοδοτήσουν με την ενέργεια που χρειάζεστε για να ανεβείτε το προσωπικό σας βουνό προς την καλύτερη εκδοχή του εαυτού σας.

Της Dalmaris Gonzalez Ponce





Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα