Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017

Ζακ Καρτιέ: Οι Γάλλοι Ανακαλύπτουν τον Καναδά.


  Στις αρχές του 16ου αιώνα, σε μία προσπάθεια να ανταγωνιστούν την εξάπλωση του θαλάσσιου εμπορίου των Πορτογάλων και των Ισπανών το οποίο απέδιδε μεγάλα κέρδη στις δύο χώρες καθιστώντας τες μεγάλες ναυτικές και εμπορικές δυνάμεις, οι Γάλλοι, το 1523 έστειλαν τον Τζιοβάνι ντα Βερατζάνο να ανακαλύψει ένα θαλάσσιο πέρασμα βόρεια του Νέου Κόσμου, που θα οδηγούσε στην Ασία και θα ενίσχυε κατά πολύ την εμπορική δύναμη των Γάλλων. Ο Βεραντζάνο, αν και ανακάλυψε μεγάλο μέρος των ακτών της Βόρειας Αμερικής, δεν κατάφερε να βρει το πέρασμα πεθαίνοντας άδοξα στο νησί της Γουαδελούπης. Λίγα χρόνια αργότερα, ο αρχιεπίσκοπος της Βρετονικής πόλης του Σαν Μαλό, παρουσίασε στον Βασιλιά της Γαλλίας Φραγκίσκο τον Πρώτο, έναν θαλασσοπόρο από το Σαν Μαλό, σεβαστό και δημοφιλή στην πόλη ο οποίος είχε να προτείνει ένα σχέδιο για την εξερεύνηση των άγνωστων περιοχών της Βόρειας Αμερικής και την αναζήτηση του Βορειοδυτικού περάσματος. Αυτός, ήταν ο Ζακ Καρτιέ. 

  Ο Φραγκίσκος, αφού αποδέχθηκε αμέσως την πρόταση του Καρτιέ, του έδωσε την εντολή να αναλάβει την αποστολή προς τον Νέο Κόσμο. Έτσι, στις 20 Απριλίου του 1534 απέπλευσε με δύο πλοία από το Σαν Μαλό. Μετά από είκοσι μέρες, έχοντας διαπλεύσει τον Βόρειο Ατλαντικό, έφτασε στις ακτές της νήσου της Νέας Γης (Newfoundland) της οποίες εξερεύνησε περιπλέοντας τες βόρεια, φτάνοντας στον Κόλπο του Αγίου Λαυρέντιου μέσω του Πορθμού Μπελ. Συνεχίζοντας δυτικά, κατέπλευσε για πρώτη φορά στις ηπειρωτικές ακτές του σημερινού Καναδά, στην χερσόνησο Γκασπέ, εκεί που σήμερα βρίσκεται η ομώνυμη πόλη. Εκεί, ο Καρτιέ, αξίωσε τα εδάφη που ανακάλυψε στο όνομα του Βασιλιά της Γαλλίας, στήνοντας έναν ξύλινο σταυρό δέκα μέτρων ο οποίος ανέγραφε “Vive le Roi de France” (Να ζήσει ο Βασιλιάς της Γαλλίας). Στην περιοχή, συνάντησε ιθαγενείς Ιροκουά οι οποίοι ψάρευαν. Ο Καρτιέ, αρχικά απήγαγε τους δύο γιους του αρχηγού της φυλής για να τους παρουσιάσει στην Γαλλία ως απόδειξη των ανακαλύψεων του. Μετά όμως από τις διαμαρτυρίες των Ιροκουά και προκειμένου να αποφύγει εχθροπραξίες, έπεισε τον αρχηγό πως οι γιοι του θα επέστρεφαν έχοντας μαζί τους εμπορεύματα από την Ευρώπη. Ο Καρτιέ, επέστρεψε στην Γαλλία τον Σεπτέμβριο του 1534, πιστεύοντας πως είχε φτάσει στην Ασία, έχοντας νομίσει πως ο Πορθμός Μπελ ήταν το Βορειοδυτικό Πέρασμα και η θάλασσα στον Κόλπο του Αγίου Λαυρέντιου, ήταν η θάλασσα που χώριζε τον Νέο Κόσμο από την Ασία. 

«Βάρβαρος» ήταν ο ξένος, «βάναυσος» ο τεχνίτης, «σκαιός» ο αριστερός και «αγροίκος» ο αφελής. Η σημασία των λέξεων στην Αρχαία Ελλάδα ...


«Βάρβαρος» για τους αρχαίους Έλληνες ήταν ο ξένος, γι’αυτό επικράτησε η φράση: «Πας μη Έλλην βάρβαρος».
Η λέξη προήλθε από τον ακατανόητο ήχο «βαρ-βαρ» που άκουγαν οι Έλληνες από τους άλλους λαούς. Αρχικά, ο «βάρβαρος» περιέγραφε τους ανθρώπους που μιλούσαν μια ξένη γλώσσα, γι’αυτό ο Όμηρος τους αποκαλούσε βαρβαρόφωνους.
Σήμερα, «βάρβαρος» είναι ο άνθρωπος που δεν έχει ευγένεια και λεπτότητα και δεν έχει εκπολιτιστεί.
Την ίδια σημασία έχει και η λέξη «βάναυσος» , η οποία χρησιμοποιείται για τον αγενή άνθρωπο που έχει βίαιους τρόπους.
Στην αρχαιότητα «βάναυσος» ήταν ο τεχνίτης ή διαφορετικά ο χειρώναξ. Η λέξη πήρε τη σημερινή της σημασία επειδή οι Αθηναίοι δεν εκτιμούσαν ιδιαίτερα τα χειρωνακτικά επαγγέλματα, καθώς τα θεωρούσαν υποδεέστερα για ελεύθερους ανθρώπους.
Συνώνυμο του «βάναυσου» είναι ο «σκαιός», ο άνθρωπος που διέπεται από τραχύτητα.
Η λέξη συνδεόταν με τη λατινική λέξη «scaevus» και σήμαινε «αριστερός».
Η αριστερή πλευρά ήταν συνώνυμο της συμφοράς, οπότε σκαιός ήταν ο δυσοίωνος.
Παρόμοια σημασία έχει και η λέξη «άξεστος» η οποία χαρακτηρίζει τον άνθρωπο που έχει έλλειψη αγωγής. Προέρχεται από το στερητικό «α» και «ξέω» που σήμαινε «ξύνω». Αρχικά «αξεστος» ήταν ο ακατέργαστος και όχι ο «αγροίκος».
Η λέξη ‘αγροίκος’ χαρακτηρίζει τον ακαλλιέργητο άνθρωπο που συμπεριφέρεται με τραχύτητα.

Η μεγάλη νίκη των Βυζαντινών κατά των Περσών στα Σάταλα


Βυζαντινή αυτοκρατορία,

Τα αρχαία Σάταλα,ήταν μια σημαντική πόλη της Μεσοποταμίας. Το 530 μ.Χ. ήταν ένα από τα συνοριακά οχυρά μεταξύ της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και της Περσικής.

Οι δύο ισχυρές αυτοκρατορίες βρίσκονταν σε συνεχή, σχεδόν, διαμάχη καθώς οι Πέρσες επεδίωκαν να επεκταθούν προς τη Μικρά Ασία και την Αρμενία.

Την άνοιξη του 530 μ.Χ. οι Πέρσες εισέβαλαν στη βυζαντινή επικράτεια, αλλά υπέστησαν συντριπτική ήττα από τον Βελισάριο στο Δάρας. Παρόλα αυτά ο σάχης Καβάδης διέταξε τον στρατηγό του Μιρ Μιρόη (Μερμερόης στις βυζαντινές πηγές) να συγκεντρώσει μια νέα στρατιά και να εισβάλει στα βυζαντινά εδάφη.

Αυτός, πράγματι, συγκέντρωσε τις δυνάμεις του απέναντι από τη Θεοδοσιούπολη (το σημερινό Ερζερούμ) και από εκεί κινήθηκε βορειοδυτικά.

Ο Βυζαντινός στρατηγός Σίτας, σύζυγος της αδελφής της αυτοκράτειρας Θεοδώρας, όταν πληροφορήθηκε τις περσικές κινήσεις, έστειλε κατασκόπους να παρακολουθούν τους εχθρούς. Ο ένας εκ των κατασκόπων συνελήφθη και εκτελέστηκε.

Ο δεύτερος όμως κατάφερε να επιστρέψει, μεταφέροντας σημαντικές πληροφορίες. Έτσι ο Σίτας κινήθηκε με 15.000 στρατιώτες προς αντιμετώπιση των Περσών, αν και γνώριζε πως ο Μερμερόης διάθετε τουλάχιστον διπλάσιους στρατιώτες.

Oι Περσές κινήθηκαν προς τα Σάταλα και στρατοπέδευσαν σε μικρή απόσταση από τα τείχη της πόλης. Ο Σίτας όμως είχε ήδη φτάσει στην πόλη. Διέταξε τότε τον υποστράτηγο Δωρόθεο να παραμένει εντός των τειχών, με 14.000 άνδρες, έτοιμος, με το πρώτο σήμα του, να επέμβει.

Ο ίδιος με 1.000 επίλεκτους Βουκελάριους ιππείς τάχθηκε σε έναν λοφίσκο κοντά στην πόλη, παρακολουθώντας τους Πέρσες. Την επομένη οι Πέρσες έφτασαν στα τείχη και αναπτύχθηκαν περιμετρικά με σκοπό να πολιορκήσουν την πόλη.

Όταν οι Πέρσες είχαν περικυκλώσει την πόλη ο Σίτας με τους άνδρες του άρχισε να καλπάζει προς τους εχθρούς, σηκώνοντας όσο περισσότερη σκόνη μπορούσαν, ώστε να τους παραπλανήσουν σχετικά με τον αριθμό τους.

Οι Πέρσες νομίζοντας πως έρχεται εναντίον τους μεγάλη δύναμη, συγκέντρωσαν και πάλι τις δυνάμεις τους και κινήθηκαν να την αντιμετωπίσουν.

τα αντιπυρετικά βότανα,οι λύσεις της φύσης



Βοηθήστε τον οργανισμό σας να ρίξει τον πυρετό με λύσεις που προσφέρει απλόχερα η φύση.
Ένα από τα πιο συχνά συμπτώματα του κοινού κρυολογήματος είναι ο πυρετός.
Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα πέσετε «θύμα» του και δεν θέλετε να καταφύγετε στη λήψη κάποιου αντιπυρετικού φαρμάκου, δοκιμάστε να ανακουφιστείτε με βότανα και αιθέρια έλαια που έχουν αντιπυρετική δράση. 
Σαμπούκος
Άλλες ονομασίες: Ζαμπούκος, κουφοξυλιά, αφροξυλιά
Ανήκει στα πιο διαδεδομένα και ασφαλή βότανα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων του κρυολογήματος.
Τα άνθη και τα φύλλα του έχουν την ιδιότητα να προκαλούν εφίδρωση, γεγονός που μειώνει την υψηλή θερμοκρασία του σώματος.
Επιπλέον, καταπραΰνουν τον πονόλαιμο, τον βήχα και τη ρινική συμφόρηση, ενώ ανακουφίζουν από τους πονοκεφάλους, που μπορεί να συνοδεύουν ένα κρυολόγημα.

Εχινάκεια
Πρόκειται για ένα από τα πιο μελετημένα φυτά με επιβεβαιωμένες αντιβακτηριδιακές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
Έχει διαπιστωθεί ότι βοηθά δραστικά όχι μόνο στην ανάρρωση από το κοινό κρυολόγημα αλλά και στην πρόληψή του, καθώς θωρακίζει την άμυνα του οργανισμού.
Ενδείκνυται για τον πυρετό, τον βήχα, τον πονόλαιμο και το συνάχι.
Προσοχή!
Θα πρέπει να αποφεύγεται από όσους λαμβάνουν ανοσοκατασταλτικά φάρμακα, όπως η κορτιζόνη.
Επίσης, δεν πρέπει να καταναλώνεται για μεγάλα διαστήματα (πάνω από 10 ημέρες), καθώς ενδέχεται να προκαλέσει αύξηση των λευκών αιμοσφαιρίων και επομένως να «λυγίσει» την άμυνα του οργανισμού.

Σπειραία
Άλλη ονομασία: Φιλιπέντουλα
Συγκαταλέγεται στα βότανα που χρησιμοποιούνται παραδοσιακά για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, ιδιότητα που οφείλεται στην περιεκτικότητά του σε σαλικυλικές ενώσεις.
Πρόκειται για χημικές ενώσεις που έχουν αντιφλεγμονώδεις, αναλγητικές και αντιπυρετικές ιδιότητες, παρόμοιες με αυτές της ασπιρίνης.

Διαμάντια. Μία από τις μεγαλύτερες απάτες του μάρκετινγκ



Στη δεκαετία του 1930 γεννήθηκε μία «παράδοση» που οδήγησε εκατομμύρια άνδρες στα κοσμηματοπωλεία και όσους δεν είχαν πολλά χρήματα σε απόγνωση. Κι αυτό γιατί δεν μπορούσαν να αγοράσουν τη σωστή διαμαντόπετρα που θα έκανε την αγαπημένη τους να πει το μεγάλο «ναι». Ο οργανισμός DeBeers, στη δεκαετία του 30’ είχε στην κατοχή του το 90% των διαμαντιών του πλανήτη.
Ήταν όμως, η περίοδος μετά τη μεγάλη κρίση και έπρεπε να βρει τρόπο να αυξήσει τη ζήτηση και να συνεχίσει να πουλάει τις υπερτιμημένες πέτρες. Άλλο ένα πρόβλημα ήταν ότι ειδικά σε εκείνα τα χρόνια της πενίας, τα διαμάντια δεν είχαν καμία ουσιαστική χρησιμότητα και δεν εξυπηρετούσαν καμία ανθρώπινη ανάγκη.
Η δημιουργία μιας δήθεν παράδοσης
Εγένετο λοιπόν το θαύμα και δημιουργήθηκε η ανάγκη να συνεχιστεί μια παράδοση που δεν υπήρχε, με ευλάβεια, δόξα και τιμή. Το 1938 ο οίκος DeBeers προσέλαβε την καλύτερη διαφημιστική εταιρεία της Αμερικής, την N.W. Ayer & Son και παρήγγειλε μια καμπάνια που θα καθιστούσε τα διαμάντια στη συνείδηση του κόσμου συνώνυμα της παντοτινής αγάπης.

Οι Ελληνίδες πουλάνε τα ωάρια τους όσο-όσο – Τίθεται θέμα αιμομιξίας!

Αφού η χώρα δεν παράγει κάτι άλλο, κατέληξε να εξελίσσεται σε κέντρο παραγωγής ωαρίων. Η οικονομική κρίση αύξησε σημαντικά τον αριθμό των γυναικών που δωρίζουν τα ωάριά τους με το αζημίωτο, ωστόσο αύξησε περιέργως και εκείνων που τα λαμβάνουν για να τεκνοποιήσουν. Η προσφορά ωαρίων είναι τόσο μεγάλη που… γίνονται και εξαγωγές στην Ευρώπη!

Οι περισσότερες ελληνικές μονάδες στοχεύουν στη μεγάλη όσο και ιδιαίτερη αυτή αγορά στην Ευρώπη (ιδίως στις χώρες όπου ο νόμος δεν επιτρέπει την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή), στην Αυστραλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, προσβλέποντας κυρίως στους ομογενείς, διαφημίζοντας τα υψηλά ποσοστά επιτυχίας τους στην υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, το υποστηρικτικό νομικό πλαίσιο και τις ανταγωνιστικές τιμές τους, αλλά και διεκδικώντας μεγάλο μερίδιο στα σύγχρονα ζευγάρια με προβλήματα υπογονιμότητας. Ο αριθμός των ζευγαριών, Ελλήνων και αλλοδαπών, με προβλήματα υπογονιμότητας που καταφεύγουν στις εγχώριες μονάδες υποβοηθούμενης αναπαραγωγής μεγαλώνει συνεχώς, διαμορφώνοντας αναλόγως και τη ζήτηση για δανεικά ωάρια από άλλες γυναίκες.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Π.Θ. αν και δεν υπάρχουν επίσημα καταγεγραμμένα στοιχεία για τη  διαδικασία της δωρεάς ωαρίων καταγράφεται ένα συνεχώς αυξανόμενο ρεύμα γυναικών που δωρίζουν τα ωάριά τους, με τα κίνητρά τους να θεωρούνται εκ του νόμου αλτρουιστικά, ωστόσο στην πραγματικότητα είναι καθαρά οικονομικά. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις η προσφορά ωαρίων είναι τόσο μεγάλη που επιτρέπει στις μονάδες να κάνουν και εξαγωγή – προϋπόθεση είναι να γίνεται από και προς πιστοποιημένες Μονάδες Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Αρχής Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής (ΕΑΙΥΑ), στη χώρα μας υπάρχουν 44 μονάδες υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, ενώ προ κρίσης υπήρχαν 67. Κάθε μονάδα, εφόσον πληροί τις αναγκαίες προδιαγραφές, μπορεί να διατηρεί τη δική της «δεξαμενή» γυναικών που προσφέρουν τα ωάριά τους. Μια «δεξαμενή» που πρέπει να είναι πάντα γεμάτη με το ελεγμένο υγιές γενετικό υλικό ώστε να καλύψει τις ανάγκες των ενδιαφερόμενων για τεκνοποίηση ζευγαριών. Στόχος μάλιστα είναι η δημιουργία Εθνικού Μητρώου Δωρητριών Ωαρίων.

Κάντε τα μαλλιά σας να γυαλίσουν με...μέλι!


Το μέλι είναι καλό όχι μόνο για τις γλυκαντικές συνταγές, αλλά μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε και εκτός κουζίνας.

Έτσι θα κάνετε τα μαλλιά σας να γίνουν λαμπερά!

Όλα τα μεγάλα λάθη που κάνουμε στον γραπτό και στον προφορικό μας λόγο

Πόσες φορές ξεκινάμε μία φράση, και αναρωτιόμαστε από μέσα μας αν αυτό που λέμε ή γράφουμε είναι σωστό; Αρκετές ίσως. Άλλες φορές πάλι τα λάθη βγαίνουν αβίαστα, είτε στον προφορικό είτε στο γραπτό λόγο.
Διαβάστε στη συνέχεια τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουμε καθημερινά. Ένα χρήσιμο «λυσάρι» για όλους μας..
Όλα τα μεγάλα λάθη που κάνουμε στον γραπτό και στον προφορικό μας λόγο

Συνηθισμένα ορθογραφικά λάθη σε συνηθισμένες λέξεις:

  • Μία, μια (=μιά), δύο, δυο (=δυό).
  • Εννιάεννέαεννιακόσια, εννιακοσιοστός αλλά ενενήνταένατος, ενενηκοστός.
  • Τριάμισι χρόνια, τρεισήμισι μέρες (όχι τρεισήμισι χρόνια, για τον ίδιο λόγο που δε λέμε «τρεις χρόνια»).
  • Οι τύποι της ερωτηματικής αντωνυμίας ποιος είναι μονοσύλλαβοι και δεν τονίζονται: ποιες, ποιοι, ποιους κ.λπ.
  • γι΄ αυτό (και όχι: γιαυτό)
  • απ’ ό,τι (και όχι: απ’ ότι)
  • καθότι ή καθ’ ότι (και όχι: καθ’ ό,τι)
  • οτιδήποτε (και όχι: ο,τιδήποτε)
  • καθένας, καθεμιά (και όχι: κάθε ένας, κάθε μια)
  • μ’ εμένα, μ’ εσένα κλπ (και όχι: με μένα, με σένα)
  • παρ’ όλα αυτά (και όχι: παρόλα αυτά). Αλλά παρόλο.
  • διά (και όχι: δια [είναι δισύλλαβη]). Αλλά: για
  • το εδώλιο του κατηγορουμένου (και όχι: το ειδώλιο)
  • πληροίς, πληροί (και όχι: πληρεί)
  • κάθιδρος (και όχι: κάθιδρως)
  • ανήκε και όχι ( προς Θεού) άνηκε
  • παρεμπιπτόντως (και όχι: παρεπιπτόντως)
  • βραδιά, βραδιάζει, βραδινός, αλλά βράδυ.
  • ο μυς, οι μύες, τους μυς (και όχι: οι μυς, τους μύες)
  • ο ιχθύς, οι ιχθύες, τους ιχθύς (και όχι: οι ιχθείς, τους ιχθύες)
  • όροφος αλλά διώροφος, τριώροφος, πολυώροφος
  • Γαλλία αλλά Πορτογαλία
  • ποικίλλω αλλά ποικιλία
  • θα παραδώσω, να αποδώσω και όχι παραδόσω, αποδόσω. Αλλά απόδοση, παράδοση

Φυσικά «παυσίπονα» για να απαλλαγείτε από τον πόνο



Οι επιστήμονες έκαναν τις έρευνες τους και ανακάλυψαν τα πιο παράξενα φυσικά παυσίπονα που μπορούν να καταπραΰνουν κάθε είδους πόνο.
Βρετανοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι όταν βρίζουμε αυξάνεται σημαντικά η ανοχή μας στον πόνο. Σε ένα βασανιστικό πείραμα, οι συμμετέχοντες που έβαλαν το χέρι τους σε πολύ παγωμένο νερό και παράλληλα έβριζαν άντεξαν το διπλάσιο χρόνο σε σύγκριση με όσους δεν έβριζαν.
Οι επιστήμονες λένε να κοιτάζετε τα πρόσωπα συγγενών και φίλων που αγαπάτε πριν από μια επίπονη εξέταση, διότι μειώνεται το αίσθημα του πόνου. Αυτό οφείλεται στην απελευθέρωση ευεργετικών ουσιών από το σώμα, με αποτέλεσμα να απενεργοποιούνται οι περιοχές του εγκεφάλου που πυροδοτούν τον πόνο.

Ο απίστευτος λόγος που κάνει τους Κινέζους οδηγούς να σκοτώνουν αντί να τραυματίζουν πεζούς

1Κυκλοφορεί σαν αστικός μύθος ότι οι Κινέζοι οδηγοί προτιμούν να σκοτώσουν από το να τραυματίσουν έναν πεζό, όμως ίσως και να μην είναι…
Τον Απρίλιο, ο οδηγός μίας BMW στην Κίνα έβαλε όπισθεν για να σκοτώσει την 2χρονη που μόλις είχε τραυματίσει σε αγορά της Φοσάν, ενώ η γιαγιά της μικρής του φώναζε να σταματήσει. Το 2008 τηλεοπτικό ρεπορτάζ έδειξε εικόνες από κάμερα ασφαλείας όπου ένα λευκό Passat αύξησε ταχύτητα αντί να φρενάρει, πριν πέσει πάνω σε ηλικιωμένη γυναίκα, περνώντας από πάνω της.
Ο οδηγός Zhao Xiao Cheng, προτίμησε να σκοτώσει την 69χρονη από το να προσπαθήσει να πατήσει φρένο, αν και το έκανε αρχικά.

Η ΜΟΝΑΧΙΚΟΤΗΤΑ (OSHO)



Όταν δεν υπάρχει αυτός ο άλλος που μετράει στη ζωή μας, μπορούμε είτε να νιώθουμε μοναξιά, είτε να χαρούμε την ελευθερία που φέρνει η μοναχικότητα. Όταν δεν βρίσκουμε στήριγμα στους άλλους για τις αλήθειες που νιώθουμε βαθιά μέσα μας, μπορούμε είτε να νιώσουμε απομονωμένοι και πικραμένοι, είτε να γιορτάσουμε το γεγονός ότι η διορατικότητά μας έχει τη δύναμη να ξεπερνάει την έντονη ανθρώπινη ανάγκη για επιβεβαίωση από οικογένεια, φίλους ή συναδέλφους.

Αν αντιμετωπίζεις τώρα μία τέτοια κατάσταση, σκέψου συνειδητά το πώς επιλέγεις να δεις τη μοναχικότητά σου και ανέλαβε την ευθύνη της επιλογής που κάνεις!



Η ταπεινή μορφή αυτού του χαρτιού λάμπει με ένα φως που αναβλύζει από μέσα της. Μία από τις σημαντικότερες συνεισφορές του Γκωτάμα Βούδα στην πνευματική ζωή της ανθρωπότητας είναι το ότι είπε στους μαθητές του με έμφαση: "Γίνετε φως του εαυτού σας". Τελικά καθένας θα πρέπει να αναπτύξει την ικανότητα να βρίσκει το δρόμο του μέσα στο σκοτάδι, χωρίς καθόλου συντρόφους, χάρτες ή οδηγό.

ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ, ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ, ΑΠΛΩΣ ΝΙΩΘΕΙΣ ΜΟΝΑΞΙΑ...

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ



Η λέξη «ψυχή» (από το ρήμα «ψύχω», δηλ. «πνέω»), είναι μία σύνθετη έννοια της ψυχολογίας, της θρησκείας και της φιλοσοφίας!

Σύμφωνα με πολλές ιδεολογικές, φιλοσοφικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις, η ψυχή είναι μία αθάνατη ουσία. Μία άυλη ουσία, η οποία εκφράζει τη Θεϊκή φύση του ανθρώπου. Που δίνει ζωή στο σώμα και την ικανότητα της σκέψης, της συνείδησης και των συναισθημάτων.

Στις θρησκευτικές και ιδεαλιστικές απόψεις, θεωρείται η άυλη αρχή της ζωής. Επιζεί μετά τον θάνατο του σώματος, όντας η ίδια αθάνατη και στη συνέχεια μεταβαίνει είτε σε κάποια άλλη κατάσταση, σε άλλο τόπο, είτε σε κάποιο άλλο σώμα.

Είναι γεγονός ότι αυτός ο συνήθης ορισμός βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην πλατωνική ψυχολογία, δηλαδή μελέτη της ψυχής, επηρέασε και συνεχίζει να επηρεάζει τους στοχαστές, τους φιλοσόφους και τους θεολόγους.

Σύμφωνα με κάποιες άλλες θεωρίες και ανιμιστικές έννοιες, η ψυχή μπορεί να ενσαρκωθεί στο ανθρώπινο σώμα, στα ζώα και μερικές φορές στα φυτά.

Από τους αρχαίους χρόνους οι άνθρωποι αναρωτήθηκαν για τη διαφορά μεταξύ του έμψυχου και του άψυχου. Σύμφωνα με τον Πλάτωνα, η ψυχή είναι αθάνατη και άυλη και προηγείται της ύπαρξης του φυσικού σώματος.

Όταν η ψυχή ενσαρκώνεται στο σώμα, ξεχνάει την προέλευσή της και τη γνώση από το αόρατο επίπεδο.

«Αγαπητή μητέρα, είμαι ο γιος σου»! Η συγκινητική εξομολόγηση ενός «Τούρκου» συνταγματάρχη στην Πόντια που αναζήτησε το σπίτι της στη Ριζούντα μετά τον ξεριζωμό



Η ιστορία που αναδημοσιεύουμε δεν μπορεί να διασταυρωθεί απόλυτα, καθώς στηρίζεται σε προσωπικές μαρτυρίες . Διατηρεί όμως αυθεντικά στοιχεία από τον διωγμό των Ποντίων και ανταποκρίνεται στις ιστορικές αφηγήσεις για τα οικογενειακά δράματα που συνόδευσαν τους χιλιάδες ξεριζωμένους. Αυτές οι ιστορίες αποτελούν ένα «ανοιχτό βιβλίο», που συνεχώς γράφεται από τους πρωταγωνιστές και τους απογόνους τους.
Η καταγραφή της μαρτυρίας έγινε από τη φοιτήτρια του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Όλγας Ντέλλα, τον Μάρτιο του 1992:

Μια γυναίκα από τη Ριζούντα του Πόντου, που οι Τούρκοι σκότωσαν τον άνδρα της, εγκαταστάθηκε σε προσφυγικό καταυλισμό της Δράμας. Είχε τρία παιδιά – δύο αγόρια κι ένα κορίτσι. Το κορίτσι ήταν μαζί της στη Δράμα, τα αγόρια όμως δεν ήξερε τι είχαν απογίνει.

Πέρασαν αρκετά χρόνια και στη Δράμα, όπου είχε εγκατασταθεί, δεν είχε τα απαραίτητα για να ζήσει και γι’ αυτό αποφάσισε να επιστρέψει στον τόπο της, μήπως κατορθώσει και πάρει μαζί της ένα δοχείο χρυσές λίρες κι άλλα κοσμήματα που έχει κρύψει ο άντρας της, στο φούρνο του σπιτιού τους.

Πραγματικά μια μέρα έφτασε στη Ριζούντα. Στάθηκε στη γνώριμη βρύση. Απέναντι ήταν το σπίτι της!

Ρώτησε μια Τουρκάλα ποιος ήταν ο καινούριος σπιτονοικοκύρης. Ήταν ένας συνταγματάρχης του τουρκικού στρατού. Η γυναίκα είδε ότι ο φούρνος δεν είχε γκρεμιστεί, όμως δίσταζε να πλησιάσει το παλιό της σπίτι, επειδή ο ένοικος ήταν τόσο ισχυρός.

ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΣΤΟΝ ΘΕΟ? – ΜΟΝΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ – ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟ

Φωτογραφία του χρήστη Φίλοι Παραμαχάνσα Γιογκανάντα SRF διαλογισμός Κρίγια Γιόγκα, η Αφύπνιση.

Η συνηθισμένη αντίληψή μας για τον Θεό είναι ότι είναι υπεράνθρωπος, άπειρος, πανταχού παρών, πάνσοφος και τα συναφή. Μέσα σ’ αυτή τη γενικότερη αντίληψη υπάρχουν πολλές διαφοροποιήσεις. Μερικοί θεωρούν τον Θεό ως προσωπικό ενώ άλλοι Τον βλέπουν σαν απρόσωπο. Η έμφαση που δίνεται σ’ αυτό το βιβλίο είναι ότι ανεξάρτητα από την αντίληψη που έχουμε για τον Θεό, αν αυτή δεν επηρεάζει την καθημερινή μας συμπεριφορά, αν η καθημερινή μας ζωή δεν εμπνέεται απ’ αυτήν και αν η αντίληψη αυτή δεν χαρακτηρίζεται ως οικουμενικά αναγκαία, τότε είναι άχρηστη.
Αν δεν γίνεται αντιληπτός ο Θεός με τέτοιο τρόπο που να μην μπορούμε να κάνουμε δίχως Εκείνον όσον αφορά την εκπλήρωση μιας έλλειψης, τις σχέσεις μας με άλλους ανθρώπους, την απόκτηση χρημάτων, τη μελέτη ενός βιβλίου, το να περάσουμε τις εξετάσεις, την εκπλήρωση των πιο μικρών ή των πιο μεγάλων καθηκόντων, τότε είναι σαφές ότι δεν έχουμε αισθανθεί την ύπαρξη οποιασδήποτε σχέσης ανάμεσα στον Θεό και τη ζωή.
Ο Θεός μπορεί να είναι απεριόριστος, πανταχού παρών, πάνσοφος, προσωπικός και ελεήμων, αλλά οι ιδιότητες αυτές δεν αρκούν για να μας ωθήσουν να προσπαθήσουμε να Τον γνωρίσουμε. Μπορούμε να ζήσουμε και χωρίς Αυτόν. Μπορεί να είναι απεριόριστος, πανταχού παρών και ούτω κάθε εξής, αλλά εμείς δεν έχουμε τη δυνατότητα της άμεσης και πρακτικής χρησιμοποίησης αυτών των ιδιοτήτων στην πολυάσχολη και πιεστική ζωή μας.
«Προσευχόμαστε στον Αιώνιο Ελεήμονα όταν βρισκόμαστε σε αδιέξοδο», όπως λέει το ρητό της Ανατολής. Διαφορετικά, φαίνεται ότι είμαστε μια χαρά και χωρίς Αυτόν στην καθημερινή μας ζωή.

Αφυπνίζοντας τη ζωτική μας ενέργεια και τη σεξουαλικότητά μας


Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που έχουν μια πραγματικά παθιασμένη φύση και είναι σε θέση να παραδώσουν τον εαυτό τους, το μυαλό τους, το σώμα τους και την ψυχή τους στα συναισθήματα και στις πράξεις τους. Έχουν μια ικανότητα για πάθος, η οποία εκδηλώνεται στη λάμψη των ματιών τους, στο χρώμα της φωνής τους, στην έκφραση του προσώπου τους, στη ζωντάνια του σώματός τους και στη μεγαλοσύνη της κίνησής τους. Είναι οι άνθρωποι που αγαπάνε τη ΖΩΗ και χαίρονται την κάθε στιγμή τους.

Ένας άνθρωπος είναι πραγματικά υγιής όταν μπορεί να αισθάνεται το πάθος, πάθος για τη ζωή, τον έρωτα… Όταν επιτρέπει να τον γεμίζουν ολοκληρωτικά οι στιγμές του. Όταν δεν αντιστέκεται ούτε στη χαρά αλλά ούτε στη λύπη του. Όταν είναι ελεύθερος να εκφράσει ολοκληρωτικά τον εαυτό του και μπορεί να παραδοθεί μέσα στα συναισθήματά του. Όμως η εποχή μας, η εποχή της ταχύτητας και του ελέγχου μας αποτρέπει με πολλαπλούς τρόπους να παθιαζόμαστε με τη ζωή και μας απομακρύνει από την υγεία μας. 


Στη σύγχρονη ζωή μας υπάρχουν λίγες πραγματικές απολαύσεις και λίγες ή καθόλου χαρές. Οι άνθρωποι γύρω μας συνήθως έχουν πρόσωπα σκυθρωπά, τα σαγόνια τους είναι σφιγμένα και τα μάτια είναι σκοτεινά, ψυχρά ή φοβισμένα. Και ενώ προσπαθούν να κρύψουν τον πόνο και τη λύπη τους φορώντας τις μάσκες τους ωστόσο η “ακαμψία” τους είναι φανερή, σχεδόν νεκρική.  Τα σώματα τους είναι παγωμένα. Είτε πολύ παχύσαρκα είτε πολύ αδύνατα, είναι ή δυσκίνητα, ή άκαμπτα ή υπό κατάρρευση. Σίγουρα υπάρχουν και εξαιρέσεις όμως η αληθινή ομορφιά και η πραγματική χάρη σπανίζουν. 
Έχουμε μεταβληθεί σε έναν πολιτισμό που εστιάζει στην δύναμη και στα υλικά αγαθά υπονομεύοντας τις εσωτερικές αξίες, την αξιοπρέπεια, την ομορφιά και την χάρη. Έχουμε μεταβληθεί, άντρες και γυναίκες καρικατούρες του εαυτού μας, της φύσης μας. Χρόνια καταπίεσης μας αποπροσανατολίζουν από την πραγματική μας δύναμη και μας βάζουν αντιμέτωπους στην αρένα ξεχνώντας το ποιοι είμαστε, το τι θέλουμε. 

Η ΜΑΖΙΚΗ ΥΠΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ

Αποτέλεσμα εικόνας για Η ΜΑΖΙΚΗ ΥΠΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ

Η ισότητα συμβαίνει μόνο κάτω από τους νόμους !

Τα όντα μεταξύ τους δεν είναι ίσα και ούτε ιδια !

Ο κάθενας έχει σε κάθε στιγμή μια ποσοτική και ποιοτική αξία !
Το ότι είμαστε ίσοι μπορούμε να το αντιληφθούμε μόνο κάτω από μια μονο-θειστική ματιά!
Μόνο κάτω από τη ΜΙΑ θέα του όλον !
Το μεγαλύτερο όπλο που εξαπολύθηκε για κοινωνικό έλεγχο είναι το όλοι είναι ίσοι με διαστρεβλωμένη τη σημασία του !
Κάθε άνθρωπος που στερείται ποιότητας και δύναμης έχει φάει αυτό το καρότο!
Στο κόσμο της δια-φορετικότητας που ζούμε ακόμα, όλοι απαιτούν δικαιώματα επειδή μέσα τους ο φθόνος ζητά την ισότητα !
Κάθε καταπονημένος και μή αισθάνεται ότι οι άλλοι ΠΡΕΠΕΙ να του ικανοποιήσουν τις προσδοκίες και τις προτιμήσεις του!

Ο φθόνος μεγαλώνει και η αφθονία χάνεται!
Ο πολίτης μπαίνει στο πειρασμό και απαιτεί λόγω ισότητας να συμβούν πράγματα χωρίς να εργαστεί πάνω σε αυτά και όταν δεν συμβαίνουν χρησιμοποιεί αθέμιτα(α-Θέμις) για να τα κρυσταλλώσει !

Εχθρός γίνεται πλέον ο καθένας μέσα στη κοινωνία που θα λειτουργήσει αντίθετα των σκοπών του!

Φίλος του γίνεται ο καθένας που θα του δώσει τις ψεύτικες εγγυήσεις ότι θα έχει την πληρότητα, χωρίς να τη νιώσει ο ίδιος, με το να βρει τη ΘΕΣΗ του στο ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ!

ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΕΝ-ΨΥΧΩΘΕΙΤΕ


Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΕΝ-ΨΥΧΩΘΕΙΤΕ

Η ψυχή μας έχει "θέληση", δημιουργεί αιτίες μέσω ομοιοκρασμού ,
δεν έχει χαρά η λύπη, έχει φως ή λιγότερο φως ανάλογα την ανάπτυξη της στα επίπεδα που κινείται!


Αυτός ο ομοικραδασμός δημιουργεί ανάλογο κάρμα-δράση-ενεργοποίηση για να πάρει ανάλογες εμπειρίες! 

Είναι εγωιστικό για τον άνθρωπο να την συνδέσει με την απόλαυση της επιθυμίας του κατώτερου νοητικού ή συναισθηματικού επιπέδου , παρόλο που είναι εν μέρη παράγωγα της ψυχικής θέλησης!

Για τον άνθρωπο που έχει ενωθεί -συνειδητοποιήσει τον εαυτό του σαν ψυχή, η ψυχική θέληση μεταφράζεται σαν ένα εκστατικό θάρρος για το άγνωστο, ή το "φοβικό άγνωστο" !

Μια εσωτερική εμπιστοσύνη μαζί με δύναμη και επιμονή πολλές φορές προσωρινά τραυματική και επίπονη , πριν έρθει το βραβείο της γνώσης -φωτός μέσω της εμπειρίας!

Μια επαναστατική δράση, για τη λογική του κατώτερου διανοτικού επιπέδου που λειτουργεί ενσωματωμένο στο φυσικό μας επίπεδο, και τους νόμους ανακύκλωσης, τους ενστικτώδεις φόβους επιβίωσης στο φυσικό!

Μια ελεύθερη ψυχή, δηλαδή μια προσωπικότητα που είναι σε σύνδεση με το ψυχικό επίπεδο συνειδητότητας, προτιμάει να "πεθάνει" μαχόμενη να εκδηλωθεί στο φυσικό η θέληση της, παρά να νιώθει περιορισμό-σκλαβιά!

Απλοποίησε τις καθημερινές επιλογές σου και κέρδισε γαλήνη!



Ακολουθώντας το παράδοξο “όσο πιο πολλά, τόσο λιγότερα”, συνειδητοποιήσαμε πόσο ταλαιπωρούμε τον εγκέφαλό μας με τις καθημερινές αποφάσεις και απορρίψεις όταν πρόκειται για παράδειγμα για την επιλογή ενός προϊόντος, μιας διαδρομής ή ακόμα κι ενός ντυσίματος. Έτσι αναζητήσαμε έναν άλλο τρόπο σκέψης για να “ελαφρύνουμε” το μυαλό μας από τις πολλές επιλογές, που μας καταδικάζουν σε μπερδέματα και πονοκεφάλους.
Η σκέψη μας είναι σαν το κινητό τηλέφωνο: όσο πιο έντονη η χρήση, τόσο πιο σύντομη και η εξάντληση. Για να μην τελειώσει η μπαταρία μας λοιπόν, προτείνουμε να απλοποιήσουμε τις επιλογές μας, γλυτώνοντας το χρόνο και την κούραση που θυσιάζουμε κάθε φορά που πρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα σε ποικίλες εναλλακτικές.
Keep it simple:
  • Μόδα: Διάλεξε το brand που “φτιάχτηκε” για σένα! Δοκιμάζοντας διάφορους σχεδιαστές και brands, θα παρατηρήσεις πως μια εταιρεία από όλες έχει τη “γραμμή” σου, ταιριάζει καλύτερα στο σώμα σου αλλά και στο στυλ σου. Γίνε πιστός πελάτης της, γλυτώνοντας τη διαρκή έρευνα αγοράς ~ μάλιστα μαθαίνοντας τα μεγέθη της, μπορείς να παραγγέλνεις και online αποφεύγοντας τις ουρές στα ταμεία.
  • Τι τρώμε σήμερα; Καθιέρωσε τα γεύματα της εβδομάδας! Για όλους είναι σκέτος πονοκέφαλος το καθημερινό μαγείρεμα αλλά και η επιλογή για το γεύμα της ημέρας. Μπορείς να καθιερώσεις τη Δευτέρα ως τη μέρα ζυμαρικών, την Τρίτη ημέρα κρεατικών, την Τετάρτη ημέρα λαδερών κτλ. Έτσι θα γλυτώνεις χρόνο και διλήμματα στην κουζίνα σου.
  • Αυτό είναι το ποτό μου ~ διάλεξε μια τριάδα ποτών που αγαπάς και κάνε μια γρήγορη επιλογή όταν βγαίνεις έξω, αντί να ζητάς πάντα τον κατάλογο και να καθιερώνεις μια δεκάλεπτη σύσκεψη για την παραγγελία σου!

Οι κρύσταλλοι της επίφυσης συντονίζονται με τα Ηλεκτρομαγνητικά Πεδία – Τεχνολογία vs Αφύπνισης

Αποτέλεσμα εικόνας για Οι κρύσταλλοι της επίφυσης συντονίζονται με τα Ηλεκτρομαγνητικά Πεδία – Τεχνολογία vs Αφύπνισης

Το μυαλό μας συντονίζεται με το Ηλεκτρομαγνητικό περιβάλλον μας. Η συμπεριφορά, η υγεία και η ύπαρξη μας βασίζονται σε αυτές τις επιδράσεις της ηλεκτρικής ενέργειας

Η επίφυση ή κωνάριο είναι ένας ενδοκρινής αδένας του σώματος. Είναι η μόνη περιοχή του σώματος που διαθέτει φωτοευαίσθητα κύτταρατα οποία την καθιστούν φωτοευαίσθητο ενδοκρινή αδένα, δίνοντας της προηγμένες ικανότητες.
Έχει το μέγεθος περίπου ενός μπιζελιού και βρίσκεται τοποθετημένη ανάμεσα στα ημισφαίρια του εγκεφάλου, στην τρίτη κοιλία, πτυχωμένη σε μία αύλακα, η οποία δημιουργείται από την καμπυλότητα των δύο θαλαμικών σωμάτων.
Οι λειτουργίες τις επίφυσης είναι πολύ σημαντικές ως προς την επιρροή που έχουν σε πολλά όργανα και αδένες του σώματος.
Ο ενδοκρινής αυτός αδένας:
  • Παράγει την ορμόνη μελατονίνη.
  • Δημιουργεί το αίσθημα της νύστας με την έκκριση της παραπάνω ορμόνης.
  • Μετατρέπει τα σήματα του νευρικού συστήματος σε «ενδοκρινή σήματα» (δηλαδή ουσίες).
Πιο αναλυτικά:
  • Μετατρέπει την ορμόνη σεροτονίνη σε μελατονίνη κατ’ αναλογία με την ποσότητα του φωτός που δέχονται τα φωτοευαίσθητα κύτταρά του.
  • Ανάλογα με την έκκριση σεροτονίνης ή μελατονίνης και της ποσότητας τους, οι υπόλοιποι ενδοκρινείς αδένες λαμβάνουν χημικά σήματα που αφορούν τη λειτουργία τους
  • Ρυθμίζει τον κιρκάδιο ρυθμό και τον βιορυθμό στα όντα, μέσω της έκκρισης αυτών των δύο ουσιών.

Επίδραση της Τεχνολογίας στους κρυστάλλους της επίφυσης

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα