Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016

Η ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ


Η ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ

Τα βασικα συναισθηματα που γεννιουνται απ την επιθυμια ειναι ο φοβος, ο θυμος, η απογοητευση, η στεναχωρια, το μισος, η απαρεσκεια, η ζηλεια, η ανυπομονησια και βεβαια οι παραλλαγες αυτων (τρομος, αγωνια, αγχος, δυσαρεσκεια, εκνευρισμος, μελαγχολια, πικρια, μνησικακια, εχθρα, μοχθηρια, κλπ. κλπ.)

Φυσικα, οπου υπαρχει επιθυμια υπαρχει ταυτιση και προσκολληση. Οσο πιο δυνατη η επιθυμια τοσο μεγαλυτερη η ταυτιση και η προσκολληση.

Ενα αλλο απο τα βασικα χαρακτηρηστικα της επθυμιας ειναι οτι κρατα το νου απασχολημενο με το μελλον και ετσι δεν μας αφηνει να ζησουμε πληρως εστιασμενοι στο παρον. Και βεβαια, ο φοβος και η ανησυχια (και αυτο που λεμε σημερα αγχος) ειναι συνεχως σε εκδηλωση επειδη δεν μπορουμε να ελεγξουμε το μελλον.

Μια αλλη εκφραση εγωικη που σχετιζεται με την επιθυμια ειναι να θελουμε να ελεγχουμε προσωπα και καταστασεις για να εξασφαλισουμε αυτο που επιθυμουμε. Αν στοχαστειτε για λιγο θα δειτε οτι αυτο σχετιζεται με τα πιο μικρα θεματα μεχρι τα πιο μεγαλα, με το καθετι, ακομη και με την πολιτικη και τα διεθνη θεματα.

Για παραδειγμα ο πολεμος ειναι η προσπαθεια μεσω οπλων να ελεγξει ενα κρατος καποιο αλλο για να ικανοποιησει τις δικες του επιθυμιες. Η προπαγανδα της πλουτοκρατιας και καθε εξουσιας για να ελεγξει τις μαζες μεσω των ΜΜΕ για να ικανοποιησουν τις επιθυμιες τους για χρημα, αποκτηματα, δοξα.

Τελος η επιθυμια μας οδηγει στο ψεμμα, την απατη, τη βια, την παραβιαση του σωματος, των αισθησεων, της ενεργειας και του νου προκαλωντας ασθενειες, νοητικη ανισορροπια, πονο και δυστυχια σε εμας τους ιδιους και τους αλλους, προσωπικη βια, κοινωνικη βια, κοινωνικες ανισοτητες, κ.λπ.

ΦΟΒΟΣ

Γιατι φοβαμαι; Γιατι δεν θελω να χασω αυτο που εχω ή γιατι κατι μπορει να με εμποδισει να αποκτησω αυτο που θελω!

Αρα φοβαμαι οτι θα χασω κατι ή οτι δεν θα αποκτησω κατι.

Τι φοβαμαι να χασω;

Το σωμα μου,
Την καλη αυτοεικονα μου,
Την δουλεια μου,
Τα χρηματα μου,
Την σεξουαλικη απόλαυση,
Την γυναικα/ανδρα μου,
Την ανεση-βολεψη μου,
Την φημη μου,
Την υποληψη μου,
Την υστεροφημια μου,
Την δοξα μου,
Το σπιτι μου,
Το κινητο μου,
Το αυτοκινητο μου,
Τις διακοπες μου,

Προσθεσε απο κατω τη δικη σου λιστα με ολα αυτα που εισαι προσκολλημενος και φοβασαι οτι θα χασεις.

Τί φοβαμαι ή ανησυχω οτι δε θα αποκτησω/δε θα κατακτησω/δε θα πετυχω;

Χρηματα,
Καποια θεση στο δημοσιο,
Καποια συγκεκριμενη εργασια,
Εξετασεις στο πανεπιστημιο ή οπου αλλου,
Αυτοκινητο,
Σπιτι,
Γυναικα/ Ανδρα,
Κινητο,
Ρουχα,
Δοξα,
Να γινω προεδρος, δημαρχος, βουλευτης, υπουργος.....
Διασημος,
Ολυμπιονικης,
Να παιξω σε μεγαλη ομαδα, μπασκετ, ποδοσφαιρου....,
Παιδια, και εγγονια,
Οτι το παιδι μου θα μεινει ανυπαντρο,
Να εχω δικιο,
Να ειμαι ανωτερος,
Να ειμαι το κεντρο της παρεας,
Να τραβηξω την προσοχη...

Και οτι βαλει ο νους του ανθρωπου, οι επιθυμιες ειναι ατελειωτες.

Προσθεσε απο κατω τη δικη σου λιστα με ολες τις επιθυμιες σου.

ΘΥΜΟΣ

Ποτε θυμωνουμε;

Οταν κατι μας εμποδιζει να εκπληρωθει η επιθυμια μας ή οταν κατι γινεται η αιτια να χασουμε αυτο που ειχαμε (και που βεβαια επιθυμουσαμε να συνεχισουμε να εχουμε).

Οι προηγουμενες λιστες ισχυουν και στο θυμο.

Οποιος μας εμποδιζει να πετυχουμε αυτο που θελουμε θυμωνουμε, τον μισουμε, γινεται εχθρος μας. Αυτα συμβαινουν αναλογα με τη δυναμη της επιθυμιας και το επιπεδο συνειδητοτητας μας.

ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΑ

Αν τελικα χασουμε ή δεν αποκτησουμε αυτο που θελουμε (επιθυμουμε) εμφανιζεται η στεναχωρια. Το ποσο δυνατη και ποσο θα διαρκεσει εξαρταται απο διαφορους παραγοντες. Ο πρωτος ειναι ποσο δυνατη ειναι η επιθυμια.

ΑΝΥΠΟΜΟΝΗΣΙΑ

Ανυπομονουμε να αποκτησουμε ή να πετυχουμε αυτο που επιθυμουμε.

ΖΗΛΕΙΑ

Ζηλευουμε αυτους που εχουν αυτο που εμεις επιθυμουμε και θα θελαμε να εχουμε:
Το αυτοκινητο, το σπιτι, τα χρηματα, τη δοξα, τη γυναικα/ανδρα, την εργασια, τη θεση, το κινητο, το κομπιουτερ, και παει λεγοντας, ατελειωτες οι επιθυμιες.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Οποιο αρνητικο συναισθημα και να πιασεις απο πισω του ειναι η επιθυμια. Αν θελεις να ελευθερωθεις απο το συναισθημα πρεπει να απελευθερωθεις και απο την επιθυμια που βρισκεται πισω απο το συναισθημα.

Και βεβαια αν διαλυσεις το μηχανισμο της επιθυμιας και την ενεργεια της επιθυμιας θα διαλυθουν ολα τα αρνητικα συναισθηματα και το εγω ή εγωισμος αφου ολα προερχονται απο την επιθυμια.

~~~~~

Ο Αρτζουνα είπε:
36. Τι όμως, σπρώχνει τον άνθρωπο να κάνει την αμαρτία, ακόμα κι άθελα του, σαν ν' αναγκάζεται με τη βία?

Ο Ευλογημένος Κύριος (Κρισνα) είπε:

37. Αυτό είναι η επιθυμία, αυτό είναι η οργή, που γεννιέται από τον Γκουνα 'Ρατζας' , το μεγάλο κακό που κατατρωγει τα πάντα. Μάθε, πως αυτό είναι ο εχθρός εδω.

39. Σκεπασμένη είναι η Γνώση απ αυτόν τον αιώνιο εχθρό του Σοφού, την αχόρταγη φωτιά της επιθυμίας.

41. Για αυτο, πρώτα τις αισθήσεις υποτάσσοντας, πάταξε αυτό το κακό, τον καταστροφέα της γνώσης και της άμεσης εμπειρίας.

43. Έτσι, ξέροντας Αυτόν που είναι ανώτερος απ τη διάνοια, γαληνευοντας σεαυτον με τον Ατμαν, πάταξε τον δυσκολονικητο εχθρό, την επιθυμια!

~ Bhagavad Gita (Κεφάλαιο III)

~~~~~~
                                                                                            
«Όταν η επιθυμία ενός ανθρώπου δεν ικανοποιειται και όταν κάποιος στέκεται στο δρόμοτης εκπλήρωσης της, ο άνθρωπος θυμώνει. Η επιθυμία μεταμορφώνεται σε θυμό. Ο θυμός είναι μόνο μια τροποποίηση ή  μορφή της επιθυμίας. Ο θυμός είναι η ίδια η επιθυμία. "
 
"Όλα τα κακά ιδιότητες και δράσεις προχωρήσει από θυμό."
 
 ~ Swami Sivananda
 
~~~~~~~ 
Δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβάμαι τίποτα, είμαι ελεύθερος

~ Νίκος Καζαντζάκης


Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επειδη Η Ανθρωπινη Ιστορια Δεν Εχει Ειπωθει Ποτε.....Ειπαμε κι εμεις να βαλουμε το χερακι μας!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Το Ενατο Κυμα